Bu çalışmada BÖTE öğretim programında yeni bir sistem izleyen Sakarya Üniversitesi ile mevcut sistemdeki öğretim programını izleyen bir devlet üniversitesindeki öğrenci görüşlerinin lisansta karşılaştıkları sorunlar ve geleceğe yönelik mesleki kaygıları bakımından karşılaştırılmasının yanında öğretim programına yönelik öğrenci görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Çalışmada genel tarama modellerinden kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin yanı sıra öğrencilerin görüşleri ankette yer alan açık uçlu sorular yoluyla nitel olarak toplanmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesi için ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmış ve öğrencilerin yurt içinde BÖTE öğretim programı açısından mevcut ve var olanın dışında yeni bir program izleyen bir üniversitenin öğretim programında öğrenim görmekte olması ölçüt olarak belirlenmiştir. Bu ölçüte bağlı olarak çalışma grubu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında BÖTE programında yeni bir sistem benimsemiş olan Sakarya Üniversitesi birinci sınıf haricinde 198 BÖTE öğrencisi ile mevcut sistemdeki öğretim programını izleyen bir devlet üniversitesinde birinci sınıf haricinde öğrenim gören 116 BÖTE öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Altun ve Ateş'in (2008) BÖTE öğrencilerinin sorunları ve geleceğe yönelik kaygıları anketi ve ankete eklenen açık uçlu sorular kullanılmıştır. Veri toplama süreci 2014-2015 eğitim-öğretim yılında araştırmacı tarafından yüz yüze gerçekleştirilmiş ve uygulama süreci yaklaşık 20 dakika sürmüştür. Toplanan nicel verilerin analizi için bağımsız örneklem t testi ve nitel verilerin analizi için betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen nicel bulgulara göre mevcut BÖTE öğretim programındaki öğrencilerin, yeni BÖTE öğretim programındakilere göre lisans döneminde karşılaştıkları olası sorunlar ve geleceğe yönelik mesleki kaygılarının daha fazla olduğu bulunmuştur. Bunun yanı sıra nitel bulgularda ise öğretim programındaki olası sorunlar teması altında tek düze öğretim yöntem-tekniği kullanımı, dengesiz ders dağılımı, içeriğin temel düzeyde kalması, fiziksel-teknolojik altyapı eksikliği, öğretim elemanı yetersizliği, ders içeriklerinin güncelliğini koruyamama, öğrenci iş yükü, verimsiz staj uygulamaları, seçmeli derslerin zorunlu olması, alan dersi süresinin azlığı; geleceğe yönelik mesleki kaygılar teması altında ise atama kaygısı, itibarsızlaştırma, belirsiz iş tanımı, niteliksiz mezun, istihdam alanı azlığı, bölümün geleceğindeki belirsizlik ve teknolojik etkinliklerin eksikliği; öğretim programındaki değişiklik teması altında ise olumlu, olumsuz ve tarafsız kodlarına erişilmiştir. Bulgulara dayanarak araştırma sonucunda alan ve alan dışı derslerin öğretim programında dengeli bir dağılımının olması ve seçmeli derslerin bu anlamda artırılması, öğretim programındaki içeriğin değişen teknolojiye uyum sağlayarak güncelliğini koruması, öğretim elemanlarının ve öğretim yöntem tekniklerinin niteliğinin artırılması anlamında öneriler getirilebilir. Bunun yanı sıra araştırma çalışma grubuna mezun öğrencilerin dâhil edilmesi, karşılaştırılan BÖTE programlarının üniversite bazında artırılması ve dahası ders bazında da bir değerlendirme yapılması konusunda ileriki çalışmalarda genişletilebilir.
This study aimed to compare the Sakarya University which follows a new curriculum and a public university which follows the current curriculum in terms of problems experienced by the students of Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) and their professional future concerns alongside to take students' opinions on the CEIT program. Cross-sectional survey model was used in the study. Beside quantitative data, students' opinion were collected with open ended questions qualitatively in the questionnaire. A criterion sampling technique was used to select the study group and the criterion was determined as universities using the current CEIT program and universities using a new program. Regarding this criteria, study group was consisted of 198 CEIT students adopted a new curriculum in Sakarya University and 116 CEIT students adopted a current curriculum in a public university excluding first grades. Data was collected with questionnaire of undergraduate CEIT students' problems and their future concerns (Altun and Ateş, 2008) and open ended questions. Data is collected by the researcher at the beginning of 2014-2015 academic terms and conducting questionnaire took nearly 20 minutes. Quantitative data was analyzed with independent sample t test and qualitative data was analyzed with descriptive analysis. According to quantitative data results, the problems students encounter and the future concerns of CEIT students in current curriculum was found to be higher than the CEIT students' in new curriculum. In addition, as a result of quantitative data results under the theme of "possible problems in the curriculum" teaching method-technique, course distribution, education content, physical- technologic infrastructure, instructor, being up to date, students' workload, elective course, field course time codes; under theme of "professional future concerns" appointment anxiety, discrediting, unclear job definition, unqualified graduates, employment area, future of the department and passiveness of the department codes; under the change in curriculum theme positive and negative sides codes were obtained. Based on the these findings, equilibrium distribution of field courses and other courses, increasing the elective courses, sustainability of the up to dateness of the curriculum by the in keeping with technological development, increasing the quality of the instructors and the teaching methods can be suggested. Furthermore including the grad students, increasing number of the universities in study group and building on an assessment on the basis of a course can extend the scope of further research.