Bu araştırmanın temel amacı, güncel çocuk dergilerinde (2013 yılında yayımlanan) yer alan değer ifadelerini belirlemek ve yer verilen değerleri tespit ederek eğitim açısından yorumlayıp değerlendirmektir. Araştırma kapsamında seçilen dergilerin değer sınıflamasında yer alan ahlaki, dini, estetik, iktisadi, siyasi, sosyal ve teorik değerlerden hangilerine ve ne sıklıkta yer verdiğini tespit etmek araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Araştırmada incelenen dergiler Bilim Çocuk, Gonca, National Geographic Kids ve TRT Çocuk dergileridir. Bu dergilerin seçilmesinde hitap ettiği kitlenin özellikleri, resmi ve özel kurumlar ile olan ilişkisi ve pazar payları dikkate alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler toplanırken Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan öğretim programlarında yer alan değer ifadeleri ve değerler eğitimi ile ilgili bölümler temel alınarak bir değer listesi oluşturulmuştur. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada, seçilen dergilerde yer alan değerler, hangi sıklıkla yer aldıkları ve değer aktarımında nasıl bir yol izledikleri ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır. Esas olarak alınan değerler çerçevesinde incelenen dergilerin birçok değere ilişkin herhangi bir ifadeye yer vermediği ve bazı değer ifadelerine belli dergilerde yer verildiği görülmektedir. Estetik değerlerden estetik zevk; sosyal değerlerden doğal çevreye duyarlılık ve yardımseverlik değerleri bütün dergilerde yer almıştır. Anahtar Kelimeler: Değer, Değerler Eğitimi, Çocuk Dergileri
The main aim of this study is to determine values in current children magazines (published in 2013) and interpreting and evaluating them in terms of eduactional context. The subgoal of the study is determining which values are included from ethical, religious, esthetics, financial, political, social theoretical values and how is the frequency of them in the selected magazines according to value classification. In the study, Bilim Çocuk, Gonca, National Geographic Kids and TRT Çocuk magazines are analysed. While selecting the magazines the characteristics of target audience, the relationship of the magazine with official and private institutions and market share are considered. In the study, of the qualitative research methods, document review method is used. While collecting data value list is comprised basing on the values and chapters about values in the Turkish native language teaching program prepared by ministry of education.In order to analyze data content analysis method has been used. In the study, the conclusions are obtained about values taking part in the selected magazines, the frequency of the values and how the value transfer is accomplished. In the analyzed magazines, various values are not included and some values take part in certain magazines. Of the esthetics values, aesthetic pleasure, of the social values environmental consciousness and helpfulness are included in the whole magazines. Keywords: value, values education, children magazines.