Çağımız teknolojisinin hızlı gelişimine herkes hayran kalmakla birlikte ayak uydurma konusunda zorluklar yaşamaktadır. Hemen hemen her alanda teknolojiden yararlanmakla beraber bu alanlarda bu kadar hızlı değişimlerin olması ve onlara adapte olma gibi sorunlar çıkabilir. Teknolojinin etkisi altına aldığı alanlardan biri olan eğitim-öğretim sektörü de bu değişimden etkilenmekte ve bu hızlı değişime ayak uydurmada zorlanmaktadır. Özellikle bu zorlanma sözel ağırlıklı derslerde görülmektedir. Bu derslerin başında da Türkçe dersi gelmektedir. Eğitim sektöründe kullanılan yeni teknolojik araç-gereçlerden biri de tablet bilgisayardır. Özellikle FATİH Projesiyle birlikte adından söz ettirmeye başlamıştır. Buna paralel olarak da 2010 yılından itibaren bu alanda çalışmalar başlamıştır. Ancak yapılan çalışmaların çok sınırlı olması ve daha çok fen ve matematik gibi sayısal ders alanında yapılmış olması bu çalışmanın doğmasına neden oluşturmuştur. Buna bağlı olarak da bu çalışmanın amacı, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde kullanılan tablet bilgisayar ile yazı yazmaya yönelik hazırbulunuşluklarını tespit etmektir. Bunun için kesitsel tarama modeli kullanılmıştır ve cinsiyet, tablet bilgisayar, akıllı telefon ve internete sahip olup olmama değişkenleri incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Sakarya ilinin Adapazarı ilçesine bağlı üç ortaokulun 2014-2015 güz döneminde öğrenim gören 550 8. sınıf öğrencisi; evrenini ise 2014-2015 güz dönemi Adapazarı ilçesine bağlı 36 ortaokulda öğrenim gören 3944 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen, üç alt boyu olan "Tablet Bilgisayar ile Yazı Yazma Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışmanın sonucu olarak da, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde kullanılan tablet bilgisayar ile yazı yazmaya yönelik cinsiyet, tablet bilgisayar, akıllı telefon ve internete sahip olup olmama değişkenleri açısından anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Ölçeğin alt boyutları olan yeterlik, tutum ve kaygı boyutlarında da cinsiyet, tablet bilgisayar, akıllı telefon ve internete sahip olup olmama durumuna göre hiçbir boyutta anlamlı bir farkın olmadığı, ancak akıllı telefon ve internete sahip olmayanların akıllı telefon ve internete sahip olanlardan daha çok kaygı duyduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Türkçe dersi, tablet bilgisayar, hazırbulunuşluk
Although today's people admire rapid developments of technology, they face difficulties in adapting. Technology has been used in almost all fields, and rapid changes in technology may cause certain problems in adapting. Education system, one of the fields under the influence of technology, is also effected by these changes and has diffiulties in adaptation process. These difficulties are mostly faced in verbal courses. Turkish language class is among these courses. One of the new technologic tools used in education system is tablet computers. This application has become popular especially with FATİH Project. Correspondingly, studies on this issue have been conducted since 2010. However, these studies were limited and conducted mostly on mathematics and science classes. Hence, these facts have led to the emergency of this study. Accordingly, the aim of this study is to identify readiness of secondary school 8th grade students towards writing with tablet computers used in Turkish language classes. For this purpose, sectional survey method was used, and variables as gender, tablet computers, smart phones, and internet access were examined. The sample of the study consists 550 8th grade students studying at 3 different secondary schools in Adapazarı province of Sakarya in 2014-2015 fall term. The universe of the study consists 3944 8th grade students studying at 36 different secondary schools in Adapazarı province of Sakarya in 2014-2015 fall term. Developed by the researcher, "Writing with Tablet Computers Scale" with three subscales was used as measurement tool. The results of the study show that there is no significant difference between writing with tablet computers used in Turkish language classes by 8th grade secondary school students and variables of gender, tablet computers, smart phones, and internet access. According to the results of subscales on competence, attitude, and anxiety, no significant difference exists between these sub-dimensions and gender, possesing smart phones, and internet access; however, it is found that the students who do not own smart phones and internet access have anxiety more than the students who have smart phones and internet access. Key words: Turkish language class, tablet computer, readiness