dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Mustafa Bayrakçı |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-04T12:43:44Z |
|
dc.date.available |
2020-11-04T12:43:44Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Poyraz, Hande (2014). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme profilleri ile kurumları tarafından desteklenme algıları arasındaki ilişki (Sakarya ili örneği).( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74776 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma da ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme profillerinin araştırılması ve öğretmenlerin okulları tarafından desteklenme algılarının incelenmesi ve bu yönde önerilerde bulunulması amaçlanmıştır. Ayrıca yaşam boyu öğrenme kavramı çeşitli yönleriyle incelenmiş ve yaşam boyu öğrenmenin Türkiye'deki durumu hem literatürden hem de Avrupa Biriliği İstatistik Ofisinin verileri doğrultusunda çeşitli değişkenler açısından incelenmiş, günümüz öğrencilerinin ilgi ve ihtiyaçları ile onları yaşam boyu öğrenen bireyler olarak yetiştirmede gerekli olan önceliklerden bahsedilmiştir. Yaşam boyu öğrenmenin yapı taşı olan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmedeki sorumlulukları ve öğretmenlerin yaşam boyu öğrenen bireyler olmasında Türkiye'deki mesleki gelişimleri incelenmiş ve yaşam boyu öğrenmede öğretmenlere sağlanabilecek destekler açısından İspanya'da öğretmenlerin aktif ve anlamlı öğrenmeler gerçekleştirdiği öğrenme merkezlerinin yapısı ve işleyişi de örnek olarak gösterilmiştir. Bu araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Sakarya ilinde görev yapan 8.747 öğretmen, örneklemi de bu evrenden seçilen 313 öğretmen oluşmaktadır. Araştırma, tarama modelinde olup öncesinde ilgili literatür taranmış, ardından öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme profillerini ve öğretmenlerin okulları tarafından desteklenme algılarını incelemek için "Yaşam Boyu Öğrenmeleri Etkileyen Faktörler Ölçeği" ve "Yaşam Boyu Öğrenmede Öğretmenlerin Kurumları Tarafından Desteklenme Algıları Ölçeği" hazırlanıp geliştirilmiş, geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. 5'li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Kullanılan ölçeklerle elde edilen veriler SPSS 15.0 programıyla analiz edilmiştir. İlköğretim öğretmenlerinin, yaşam boyu öğrenme profilleri ve yaşam boyu öğrenmede kurumları tarafından desteklenme algıları arasındaki ilişkiler Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme profil düzeylerinin ve yaşam boyu öğrenmede okulları tarafından desteklenme algılarının; cinsiyet, medeni durum, branş açısından anlamlı farklılık sergileyip sergilemediğini belirlemek için "t-testi" kullanılmıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme profillerinin ve yaşam boyu öğrenmede kurumları tarafından desteklenme algılarının, yaş durumu, eğitim durumu ve hizmet süresine göre anlamlı ilişkiler gösterip göstermediğini incelmek için ANOVA kullanılmıştır. Analizler sonucunda, öğretmenlerinin çoğunluğunun yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir yaklaşıma sahip olduğu söylenebilir. Öğretmenlerin, kurumları tarafından desteklenme algıları ile yaşam boyu öğrenme profilleri arasında merak, bilgiye ulaşma ve bilgi okuryazarlığı ve kendini yönlendirme ve denetleme ile pozitif yönde anlamlı ilişkili olduğu görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Yaşam Boyu Öğrenme, Yaşam Boyu Öğrenenler, Öğretmenlerin Mesleki Gelişimleri, İspanya‟da Öğretmenlerin Mesleki Gelişimleri, Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye‟deki Durumu |
|
dc.description.abstract |
The aim of this research is to determine the relationship between the factors effecting primary school teachers' lifelong learning and their perceptions about support from the school and to offer suggestions to problematic areas. Also the scope of lifelong learning is examined in various contexts, the current situation of lifelong learning in Turkey is determined through literature and from the Eurostat data about lifelong learning with different variables. Today's students' needs and interests are described and the priorities to provide students with lifelong learning skills are examined. Responsibilities of teachers as keystones for lifelong learning and their professional development in Turkey are examined. Also Spanish Teacher Centres' system is shown as an example where teachers can establish valuable professional learning for lifelong learning. The population of the research is 8.747 primary teachers in 2012-2013 term in Sakarya and the sample of research is 313 primary teacher from this population. The research is in the sort of relational calculus and firstly concerned literature is analysed, then in order to quantify the discrimination level, validity and reliability analysis are done by two scales developed by the researcher called "Factors Effecting Lifelong Learning" and "Teachers' Perceptions about Support from the School". Likert type with 5 is used. In order to analyse the data gathered with assessment and evaluation instruments, SPSS 15.0 statistical package has been used. Pearson Product-Moment Correlation is used between the correlation primary school teachers' views about their lifelong learning profiles and their perceptions about support from the school. t-test is used to determine if there are significant differences between the factors effecting teachers' lifelong learning and their perceptions about support from the school in terms of gender, marital status and branch. ANOVA is used in order to determine if there are significant relationships between the factors effecting teachers' lifelong learning and their perceptions about support from the school in terms of age, educational status and sort of employment. The results show that most of the teachers have a positive tendency to lifelong learning. There is a positive significant relationship between the factors effecting teachers' lifelong learning and their perceptions about support from the school in curiosity, curiosity, openness to learning, locating information and information literacy and self-management and self-direction. Keywords: Lifelong Learning, Lifelong Learners, Teachers‟ Professional Development, Teachers‟ Professional Development in Spain, the Current Situation of Lifelong Learning in Turkey |
|
dc.format.extent |
xxi, 161 y. : şkl., tbl. ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Eğitim ve Öğretim |
|
dc.title |
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme profilleri ile kurumları tarafından desteklenme algıları arasındaki ilişki (Sakarya ili örneği) |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yaşam Boyu Öğrenme Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Poyraz, Hande |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|