Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmaya Sakarya il merkezi ile bazı ilçelerindeki ilköğretim okullarında öğrenim gören 640 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesinde Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 15.0 for Windows programında frekans, One-Sample Kolmogorov Smirnov, Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin büyük bir bölümünün düzenli spor yapma alışkanlığının bulunduğu (%63,9), herhangi bir spor kulübünde spor yapan öğrencilerin oranının da oldukça yüksek olduğu (%43,8) tespit edilmiştir. Öğrencilerin anne-babalarının spor yapma oranlarının düşük olduğu, genel olarak öğrencilerin ailelerinin %42,8'inin ekonomik durumunun iyi olduğu, öğrencilerin %46'sının ders başarı durumlarının iyi olduğu, öğrencilerin %71,1'inin dershaneye gitmediği, bunun yanında öğrencilerin %66,2'sinin okulunda yeterli spor tesisi, malzemesi ve araç-gereç bulunmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları değerlendirildiği zaman, öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının genel olarak yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının cinsiyetlerine, yaş gruplarına ve ailelerinin ekonomik gelir durumlarına göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir (>0.05). Bunun yanında öğrencilerin herhangi bir spor kulübünde lisanslı olarak spor yapması, ailesinde spor yapan ebeveyn bulunması, ders başarı düzeyleri, yeterli tesis ve araç-gereç bulunma durumu, arkadaşlar arası ilişkiler ve öğretmen davranışlarının öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarını anlamlı düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır (p<0.05). Sonuç olarak ilköğretim öğrencilerinde yaş, cinsiyet ve ailenin ekonomik gelir düzeyinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarını etkilemediği, spor yapma, ailede spor yapan birey bulunması, arkadaşlar arası ilişkiler, beden eğitimi öğretmeni gibi faktörlerin beden eğitimi dersine yönelik tutumu etkilediği söylenebilir. Anahtar Kelimeler: İlköğretim, Beden Eğitimi, Tutum.
The aim of this research is studying of the attitudes of Secondary school students with physical education lesson according to some changes.To this research,640 students who are educated in some schools inthe citycentre and towns of Sakarya joined.In this research, Physical Education Manner Criterion improved by Güllü and Güçlü was used.The analysis of these data; the frequency,One sample Kolmogorov Smirnov, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H analysis were used in SPSS 15.0 for Windows Program.At the end of the research, it has been determined that most of the students have a habit of doing regular sports ( %63.9)and the rate of doing any kind of sports at a sports club is quite high (%43.8).It has been also observed that 42% of student families have generally good financial condition , 46% of students school success is good,71% of students don't go to any courses .Also 66,2% of students don't have any sports club or equıpments at their schools. When evaluating of students attıtudes to the lesson of physıcal educatıon,it is observed that the interest to the physical education of students is high. There is no big difference between the sex, age and the financial situation.Also doing sports professionaly ın any sports club,having parents that doing sports,school success,having enough equipments and sports centre, the relationship of friends, the behaviour of teachers mostly affect the students' attıtude .As a result age,sex and financial condition don't affect students' attıtudes ; on the other hand doing sport,having such people,relatıonship of frıends,physical educatıon teacher all affects theır attıtudes. Keywords: primary education, physical education, attitude