Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim kademelerinde eğitime devam eden üstün yetenekli öğrencilerin üstün performans alanlarından kaynaklanan özelliklerinin ne gibi sınıf yönetimi sorunlarına yol açtığının incelenmesi ve bunlara çözüm önerilerinin sunulmasıdır. Bu amaç çerçevesinde üstün yetenekli bireylerin genel zekâ düzeyleri ve üstün yetenek alanlarından kaynaklanan liderlik, mükemmeliyetçilik, yaratıcılık performanslarının belirlenmesidir. Üstün yetenekli öğrencilerin bu özeliklerinden dolayı ne gibi sosyal uyum problemi yaşadıkları ve bu uyum problemlerinden kaynaklana sınıf içi davranış problemlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada belirlenen bu problemlere yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. Araştırmada hem nicel ve hem de nitel bölümlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem (mix method) kullanılmıştır. İstanbul İlinden seçilen 127 üstün yetenekli öğrenci ve bunların öğretmenleri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada üstün yetenekli öğrecilerin nitelenebilmesi için "Torance Yaratıcı Düşünce Testi, Minnesota Danışma Envanterleri Liderlik Alt Ölçeği, Olumlu Olumsuz Mükemmeliyetçilik Ölçeği" kullanılmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin demografik özelliklerinin tespiti için araştırmacı tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Nitel verilerin elde edilmesi için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler Sosyal Bilimler Veri Analiz programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel kısmı sonuçlarına değişkenler (yaratıcılık, mükemmeliyetçilik, yaratıcılık) arasında yüksek düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur(p<.01). Uygulanan kişisel formunda yer alan değişkenler arasında anlamlı fark görülmüştür. Bununla birlikte araştırmanın nicel kısmı sonuçlarına göre sınıfta üstün yetenekli öğrencilerin otoriteye karşı gelme, grup halinde oynamama ve arkadaşlık kuramada zorluk yaşama, mükemmliyetçilikten kaynaklı kaygı, inatlaşma, lider olma isteği ve aşırı özgüvenden kaynaklı benmerkezcilik, kıskançlık, hataları tolere etmede zorlanma, sevmediği ve yenilgi yaşadığı etkinlikleri yapmamada ısrar, yerinde oturamama, sürekli konuşma ve haraket etme ve etkinlikler sırasında hayal kurma gibi problem davranışlar sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sorunlara yönelik olara da öğretmenlerin üstün yetenekli çocuklara yönelik ödül/ceza verme, problemin nedenlerini öğrenme, kurallar koyma, aileler ve rehberlik servisi ile görüşme, görmezden gelme, motive edivi etkinlikler vb gibi tedbirler aldıkları görülmüştür. Elde edilen sonuçlar tartışılarak gelecekte yapılacak araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Üstün Yetenekli Çocuklar, Yaratıcılık, Liderlik, Mükemmeliyetçilik, Problem Davranış.
The main objective of this study is to examine what types of classroom management problems the primary school gifted students' properties arising from the gifted performance areas lead and to propose solutions to these problems. Within this scope, the aim is to detect leadership, perfectionism and creativity performances caused by general intelligence levels and gifted performance areas of gifted individuals. It was aimed to specify what sort of adjustment problems gifted students have due to these properties and to the detect classroom behavior problems arising from these problems. Some solutions for these problems are propesed in the study. Mix method in which both the quantitative and qualitative sections are used together was used in the study. 127 gifted students and their teachers selected from Istanbul Province formed the study group. Torrance Creative Thinking Test, Minnesota Advisory Inventories Leadership Subscale, Positive Negative Perfectionism Scale were used to describe gifted students in the study. "Personal Information Form" developed by the reseacher was also used in order to determine the students' demographic features. A semi-structured interview form was used to obtain qualitative data. The data obtained were analyzed with SPSS program. According to the results of the quantitative analysis of the study, a high positive and significant correlation was found between the variables (creativity, perfectionism, creativity) was found (p<.01). No significant difference was observed between the variables in the personal information form applied. On the other hand, according to the results of the quantitative analysis of the study, it was concluded that the gifted students exhibit problem behavior in the classroom such as defiance of authority, not playing in groups and difficulty in making friendships, concerns arising from perfectionism, oppositional defiant, desire to be a leader and egocentrism caused by excessive self-confidence, jealousy, difficulty in tolerating errors, insisting on not doing dislike and defeated activities, fidgeting, talking and moving continuously, and dreaming during activities. It was observed that the teachers took measures for the gifted students such as reward/punishment, learning the causes of problem, setting rules, interviewing with parents, connivance, motivating activities for these problems. All the results obtained were discussed and it was made recommendations for future researches. Keywords: Gifted Children, Creativity, Leadership, Perfectionism, Problem Behavior.