Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sosyal ağlardan Facebook’un kullanımına ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri : SAÜ örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Aytekin İşman
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:43:14Z
dc.date.available 2020-11-04T12:43:14Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Kırksekiz, Ali (2013). Sosyal ağlardan Facebook’un kullanımına ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri : SAÜ örneği.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74757
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada, Sakarya Üniversitesi öğretim elemanlarının Facebook Benimsemesi (yarar, kullanım kolaylığı, sosyal etki, kolaylaştırıcı faktörler, ve topluluk kimliği), Facebook Kullanım Amaçları (sosyal ilişkiler, çalışmalara ilişkin ve günlük kullanım) ve Facebook'un eğitsel kullanımlarına (iletişim, işbirliği, kaynak ve materyal paylaşım) ilişkin cinsiyet, yaş, ünvan, kullanım sıklığı ve kullanım süresi değişkenlerine göre öğretim elemanlarının görüşleri incelenmiştir. Araştırma, Sakarya Üniversitesi bünyesinde görev yapan öğretim elemanları ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 1723 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Basit tesadüfi örneklem yöntemi ile 228 öğretim elamanına ulaşılmıştır. Araştırmaya, Prof.Dr., Doç.Dr., Yrd.Doç.Dr., Öğretim Görevlisi, Araştırma Görevlisi, Okutman ve Uzman ünvanlarına sahip öğretim elemanları katılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Verilen üç ayrı anket ile öğretim elemanlarının verdikleri cevaplarla bir veri seti oluşturulmuştur.Elde edilen veriler, test güvenirliği, frekans ve yüzde, t- testi, ANOVA ve korelasyon katsayıları ile analiz edilmişlerdir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular sonrasında yapılan t-testi sonuçlarına göre öğretim elemanları arasından 26 ? 35 yaş aralığında bulunan, Öğretim Görevlisi ve Araştırma Görevlisi ünvanlarına sahip çoğunlukla erkek öğretim elemanlarının Facebook'u daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir. Maddeler, faktörler ve ölçek toplam puanları açısından yapılan ANOVA analizi sonuçlarına göre çeşitli değişkenler açısından anlamları farklılıklar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: İnternet, Sosyal Ağ, Eğitsel Kullanım, Facebook.
dc.description.abstract In this study, the views of academic staff of Sakarya University over Facebook adoptions (usefulness, ease of use, social influence, facilitating conditions, community identity), Facebook usage purposes (social relations, for their studies and daily activity) and the use of Facebook for their academic purposes (communication, collaboration, sharing sources and materials) have been analyzed in terms of gender, age, title, frequency of use, time of use. The research has been conducted with prospective academic staff of Sakarya University. The sample of the researh consists of 1723 people in total. In this The academic staff who have title like Prof.Dr., Assoc.Prof.Dr., Assist.Prof.Dr., Lecturer, Research Asistant and Expert have taken part in the research. The research has been conducted according to the survey methodology. A set of data has been formed depending on the answers of the academicians to the three different survey. The data collected through the surveys has been analyzed with, test-retest reliability, frequency and percentage, t-test, ANOVA and the correlation coefficient techniques.At the end of the research, it has been found out that the academic staff who are between 26-35 years old, the male academic staff, and lecturers and research assistants use Facebook more frequently. According to the results of ANOVA analysis of items, factors and total score of surveys, significant differences have been found in several variables. Keywords: Internet, Social Network, Addiction, Educational Using, Facebook.
dc.format.extent xix, 173 y. : şkl., tbl. ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject İnternet
dc.subject Eğitsel kullanım
dc.subject Facebook
dc.title Sosyal ağlardan Facebook’un kullanımına ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri : SAÜ örneği
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.contributor.author Kırksekiz, Ali
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası