Bu araştırmada 7. sınıf matematik dersi istatistik ve olasılık kazanımlarının öğretiminde gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına etkisi ve GME destekli öğretime ilişkin öğrenci görüşleri incelenmiştir. Çalışma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Gaziantep Şahinbey Barak Ortaokulu 7. sınıf öğrencilerinden 7-C ve 7-D sınıflarında eğitim gören 83 öğrenci ile yapılmıştır. Deney grubunda GME destekli öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise mevcut programda belirlenen öğretim yöntemi ile ders işlenmiştir. Araştırmada, öğrenci başarılarını ölçmek için deney ve kontrol gruplarında işlenen ?Faktöriyel, Permütasyon, Olası Durumları Belirleme, Olay ve Olasılık Çeşitleri? konularında başarı testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesi ön test, uygulama sonrasında son test ve son testten 6 hafta sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Aynı zamanda, deney grubu öğrencilerine GME görüşme formu uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, Kolmogorov-Smirnov, bağımsız grup t-testi, aritmetik ortalama ve ilişkili (tekrarlı) ölçümler için tek faktörlü varyans analizi yapılmıştır. Görüşme formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile kategoriler çerçevesinde ifade edilmiştir. Araştırma sonucunda, olasılık ve istatistik kazanımlarının öğretiminde deney grubunda uygulanan GME destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarını arttırdığı ve yöntemin kalıcılığa da etki ettiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla birlikte, öğrencilerin; GME yöntemine yönelik görüşlerinin olumlu olduğu ve matematik dersine karşı olumlu tutumlar geliştirmelerine yardımcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Gerçekçi Matematik Eğitimi, Olasılık-Ġstatistik Kazanımları, Öğrenci BaĢarısı
In this research, the effects of teaching supported with Realistic Mathematics Education (RME) on 7th grade students? achievements of statistics - probabilty goals in Maths lesson and learners? opinions about teaching with the method of RME were investigated. The research was carried out in 2012-2013 academic year with 83 pupils in 7-C and 7-D classes of the seventh grades of Barak Secondary School in Şahinbey, Gaziantep. In the experiment group, teaching supported with RME method and in the control group, intended teaching method in current curriculum was applied. In the study, achievement tests were resorted on the topics of Factorial, Permutation, Determining Probable Conditions, Types of Event and Probability for measuring students achievement. Before the application, pre-test and after the lesson post-test was applied and 6 weeks later permanency test was applied to both experiment and control groups. Additionally, interview form was conducted to the experiment group. In the analysis of data, Kolmogorov-Smirnow, independent group t-test, arithmetic mean and for the related (repeated) measures, one way anova analysis was done. Data collected via interview forms were determined with descriptive analysis and categorizes. Results of the study proved that teaching supported with RME method used with the experiment group at the teaching of probability and statistics units improved the success of the students and affected the permanency. Furthermore, it was attained that students? perceptions towards RME method were positive and the method was assertive at forming positive attitudes. Keywords: Realistic Mathematics Education, Probability-Statistics Goals, Student‟s Achievement