dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Aytekin İşman |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-04T12:43:11Z |
|
dc.date.available |
2020-11-04T12:43:11Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Dursun, Özlem (2013). Halk eğitimi merkezlerine devam eden yetişkinlerin sosyal ağları kullanırken yaşadıkları teknoloji engelleri.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74755 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Teknolojinin ve sonuçlarının hayatımızda fazlaca yer aldığı zamanları yaşayan toplumumuz, teknolojiyi kullanma yeteneklerine göre çok farklı kesimlerden oluşmaktadır. Bireylerin sosyal medyayla iç içe olduğu günümüzde yetişkinlerin çağın hızına yetişip yetişmediği merak konusudur. Bu araştırmanın problemi; halk eğitimi merkezlerine devam eden yetişkinlerin sosyal ağları kullanırken yaşadıkları teknoloji engelleridir. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Bu çalışmada, Kocaeli ili Darıca, Gebze ve Çayırova ilçelerinde bulunan Halk Eğitimi Merkezlerindeki çeşitli kurslara katılan yetişkinlerin, sosyal ağları kullanmadaki teknoloji engelleri; yaşadıkları ilçeye, cinsiyetlerine, yaşlarına, öğrenim durumlarına, aylık gelirlerine, sosyal ağlara üye olma durumlarına, çocuk sahibi olma durumlarına, çocuk sayılarına, en büyük çocuklarının yaşına, çocuklarının sosyal ağa üye olma durumlarına ve evde internet bağlantısı olup olmamasına göre incelenmiştir. Araştırma örneklemi; 157'si kadın, 30'u erkek olmak üzere 187 kişiden oluşmuştur. Verilen toplanması amacıyla anket verilmiş, toplanan anketlerdeki cevaplarla veri seti oluşturulmuştur. Veriler, frekans ve yüzde, açımlayıcı faktör analizi, t testi ve Anova ile analiz edilmişlerdir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre; yetişkinlerin sosyal ağları kullanırken yaşadıkları teknoloji engelleri, yaşadıkları ilçeye, cinsiyete, çocuk sayılarına, çocuklarının sosyal ağa üye olup olmamasına ve evlerinde internet bağlantısı olup olmamasına göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Yetişkinlerin sosyal ağları kullanırken yaşadıkları teknoloji engelleri; teknoloji kullanımı boyutu ve sosyal yaşam boyutu olarak adlandırılan iki faktör açısından, yaş, öğrenim durumu, aylık gelir, sosyal ağa üye olma durumu, çocuk sahibi olup olmama ve en büyük çocuklarının yaş aralığı değişkenleri açısından farklılaşmaktadır. Anahtar Kelimeler: Yetişkin eğitimi, sosyal ağ, teknoloji engelleri. |
|
dc.description.abstract |
Living in an age where technology and its effects take great place in our lives, our society consists of many different groups of people by their ability to use technology. It is a matter of concern whether adults are keeping up with the developing technology where the social media is used quite often by individuals. The problem of this research is; the technology barriers that adults who progress in public training center face with when using social media. The research has been conducted through scanning model. In this research, the technology barriers of the attendants of the courses led by Public Training Centers in Darıca, Gebze and Çayırova when using social media has been analysed according to; the place they reside, their gender, age, level of education, monthly income, level of membership to social network, state of having children, number of children, the age of oldest children, the membership of children to social network, and the availability of internet at home. The research is based on 187 people, 157 of whom are women and 30 of whom are men. The surveys have been used to collect data, and data sets have been formed through the answers of the surveys. The data have been analyzed with frequency and percentage, exploratory factor analysis, t test and Anova. According to the result of the study; the barriers adults facing with when using social network shows meaningful difference depending on the place they live, their gender, number of children, state of the children's membership to social network and the availability of internet in their home. Depending on the level of use of technology and the level of membership to social media, the barries adults face with when using technology differs among these factors; their age, education level, monthly income, the state of membership to social network and the age of oldest children. Key words: Adult education, social network, technology barriers. |
|
dc.format.extent |
xiii, 93 y. : şkl., tbl. ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Yetişkin eğitimi |
|
dc.subject |
Teknoloji engelleri |
|
dc.title |
Halk eğitimi merkezlerine devam eden yetişkinlerin sosyal ağları kullanırken yaşadıkları teknoloji engelleri |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Dursun, Özlem |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|