dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Hasan Nedim Can |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-04T12:43:07Z |
|
dc.date.available |
2020-11-04T12:43:07Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Say, Cüneyt (2013). İşitme engellilerde spor eğitimi ve serbest zaman aktivite doyumu (İstanbul İli Örneği).( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74752 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılı İstanbul İli Fatih İlçesinde Mimar Sinan İşitme Engelliler İlköğretim Okulunda eğitim görmekte olan 208 işitme engelli birey oluşturmaktadır. Bu okulda eğitim gören işitme engelli bireylerin spor eğitimleri ve serbest zaman aktivite doyum düzeyleri araştırılarak bazı verilerin belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Beden eğitimi ve spor bireyin bütün yaşam süreçlerini etkileyen önemli bir olgudur. Tarihi süreç içerisinde hemen hemen bütün toplumlarda beden eğitimi ve spor yer almıştır. Bu olguların insanın fiziksel-ruhsal-psikolojik sağlıkları üzerinde ciddi etkileri bulunmaktadır. Bireylerin doğumdan ölüme kadar devam eden yaşam serüveninde yaşam kalitesi yüksek bir hayat sürmesi için sporun ve beden eğitiminin yeri yadsınamaz bir gerçektir. Özellikle ikinci dünya savaşından sonra önemli bir olgu haline yaşam kalitesi kavramının mutluluk, sağlık, eğitim gibi kavramlarından sonra spor gelmektedir. Yaşam kalitesinin yüksek olması için bireylerin sporu ve bedenlerini rahatlatıcı sportif etkinliklerden kaçmamaları gerekmektedir. Bütün insanların psiko-sosyal doyumu yüksek bir hayat sürmeleri için spor ve sporsal etkinlikleri yapmaları şarttır. Sağlıklı insanlar rahatça spor yapabilirken, engelli bireyler fiziksel, çevresel engellerden dolayı spor yapamamaktadırlar veya minimum seviyede yapabilmektedirler. Engelli bireylerin serbest zamanlarını faydalı bir şekilde geçirmeleri önemlidir, zamanlarını kaliteli bir şekilde geçirmelerinde kuşkusuz spor önemli bir yapı taşıdır. İşte bu perspektiflerden hareketle bu çalışma işitme engelli çocukların spor yaparken karşılaştıkları sorunlar, spora ilişkin algıları, sporsal etkinliklere katılma durumları gibi etkenleri ortaya çıkartarak makro boyutta bütün engelli bireyler mikro boyutta ise işitme engelli çocuklara yönelik yapılacak koruyucu-önleyici, değiştirici-geliştirici ve rehabilite edici sportif etkinlikler ve sosyalleşmeleri için yapılacak çalışmalara veri sağlamak ve yol göstermek açısından yararlıdır. Bu çalışmada daha önceki yapılan araştırmalardan yararlanılmıştır. Anahtar Sözcükler: serbest zaman aktiviteleri, spor, engelli, işitme engelli |
|
dc.description.abstract |
The population of the research consists of 208 hearing-impaired individuals who study at Fatih Mimar Sinan Hearing Impaired School in Istanbul in the educational year of 2012-2013. The aim of the study is to detect some datas and examine the relations among them by researching the sport educations and satisfaction levels of free time activitiy of hearing impaired individuals who study at this school.Physical education and sport is a concept which effect the whole life processes of an individual. Physical education and sport has taken place almost in all of the communities in the historical process. These concepts have tremendous effects on the physical-spiritual-psychological- healths on a person. The importance of physical education and sport is an undeniable fact for individuals to have a high qulity life from birth till death. Especially after The World War II the terms of life quality, happiness, health and education are followed by the term of sport. For having a high level of life quality individuals should not avoid sport and sportive activities which relieve their bodies. All of the people who wish to have high level of psycho-social satisfaction have to do sport and sportive activities. While health people can do sports easily, disabled individuals can not do sport at all or can do at a minimum level because of the fact that they have physical or environmental handicaps. Spending the free time in an efficient way is important for disabled individuals and without doubt, it is an important milestone for sport for disabled individuals to spend their free times in a quality way. With reference to all of these perspectives, this study is beneficial for providing datas and being a guide to the studies for the whole disabled individuals by revealing the factors like problems of hearing-impaired children while doing sport, their perceptions to the sport, their status to attend to sportive activities at the macro dimension and the sportive activities and socialization for the protective-preventing, alternative-constructive and rehabilitative sportive activities for hearing impaired children at the micro level. It was utilized from the previous studies in this study. Keywords: Free time activities, Sport, Disabled, Hearing-impaired |
|
dc.format.extent |
xv, 171 y. : şkl., tbl., rnk. resim ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Serbest zaman aktiviteleri |
|
dc.subject |
Engelli İşitme engelli |
|
dc.title |
İşitme engellilerde spor eğitimi ve serbest zaman aktivite doyumu (İstanbul İli Örneği) |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Say, Cüneyt |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|