Bu araştırmanın amacı alçakgönüllülük ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı ise bu iki kavram arasındaki ilişkinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediklerini incelemektir.Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın örneklemi; 2011-2012 öğretim yılında Aksaray Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi ve Nevşehir Üniversitesi?nin çeşitli bölümlerinde lisans öğrenim görmekte olan 376 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada ölçme aracı olarak lisans öğrenimi gören öğrencilerin; cinsiyeti, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları hakkında bilgi toplamak amacıyla Bilgi Toplama Formu kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin alçakgönüllülük düzeylerini saptamak için Elliott (2010) tarafından geliştirilen ve Sarıçam, Akın, Gediksiz ve Akın (2012) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Alçakgönüllülük Ölçeği; psikolojik iyi olma düzeylerini ölçmek için de Ryff (1989) tarafından geliştirilen, Akın, Demirci, Yıldız, Gediksiz, Eroğlu (2012) tarafından uyarlaması yapılan Psikolojik İyi Olma Ölçeklerinin (PİOÖ)42 maddelik formu kullanılmıştır.Veriler, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, t testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda alçakgönüllülük ve psikolojik iyi olma düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler olmadığı görülmüştür. Üniversite öğrencilerinin alçakgönüllülük düzeylerinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları açısından anlamlı farklılıklar göstermediği bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olma düzeylerinin ise, cinsiyet ve ebeveyn tutumları açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği, gelir düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar göstermediği bulunmuştur. Elde edilen bulgular ışığında araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Alçakgönüllülük, Psikolojik İyi Olma, Üniversite öğrencileri
The aim of this study is to investigate the relationship between humility and psychological well-being. A further aim of the study is to examine whether the relationship between these two concepts show significant difference in terms of the variables of gender, perceived income status and parental attitudes.The research was conducted in accordance with the relational survey model. The sample of the study was composed of 376 undergraduates at various departments in Aksaray University, Sakarya University and Nevsehir University in 2011-2012 academic year. A Data Collection Form was used as the instrument of measurement so as to gather information concerning students? gender, perceived income status and parental attitudes. In addition, Humility Scale which was developed by Elliott(2010) and of which validity and reliability study was conducted by Sarıçam, Akın, Gediksiz and Akın (2012) was used. Furthermore, in order to measure the levels of Psychological Well-Being, a 42-item form of Psychological Well-Being Scale, which was developed by Ryff(1989) and which was adapted by Akın, Demirci, Yıldız, Gediksiz, Eroğlu (2012) was used in this research. Data were analyzed through Pearson Product Moment Correlation, t test in independent groups, ANOVA. As a result of this research, there was no significant relationship between humility and psychological well-being. It was found that the humility levels of students didn?t show significant differences regardingthe gender, perceived income status and parental attitudes. It was also found that the psychological well-being levels of students showed significant differences regardingthe gender and parental attitudes, but no significant differences regarding perceived income status. In the light of research findings, discussion upon the results was performed and some suggestions were offered for future research. Keywords: Humility, Psychological well-being, University students