Açık Akademik Arşiv Sistemi

Psikolojik iyi olma ile topluluk hissi arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Ahmet Çalık
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:43:04Z
dc.date.available 2020-11-04T12:43:04Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Eroğlu, Nihal (2013). Psikolojik iyi olma ile topluluk hissi arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74750
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı psikolojik iyi olma ile topluluk hissi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı, bu iki kavram arasındaki ilişkinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları değişkenleri açısından incelemektir.Araştırma 2011-2012 öğretim yılında Balıkesir Sırrı Yırcalı Anadolu Lisesi?nde öğrenim gören 368 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada ölçme araçları olarak lise öğrenimi gören öğrencilerin; cinsiyeti, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları hakkında bilgi toplamak amacıyla ?Bilgi Toplama Formu? kullanılmıştır. Lise öğrencilerinin psikolojik iyi olma düzeylerini belirlemek amacıyla, Ryff (1989a) tarafından geliştirilen ve Akın, Demirci, Yıldız, Gediksiz ve Eroğlu (2012) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Psikolojik İyi Olma Ölçekleri?nin 42 maddelik formu kullanılmıştır. Lise öğrencilerinin topluluk hissi düzeylerini belirlemek amacıyla, Chiessi, Cicognani ve Sonn, (2010) tarafından geliştirilen ve Akın, Kocaman ve Eroğlu (2012 tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Topluluk Hissi Ölçekleri?nin 20 maddelik formu kullanılmıştır. Ayrıca veriler; Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, t testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, psikolojik iyi olma ile topluluk hissi düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler olmadığı görülmüştür.Lise öğrencilerinin topluluk hissi düzeylerinde cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, algılanan ebeveyn tutumu açısından anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Lise öğrencilerinin psikolojik iyi olma düzeylerinde cinsiyet ve algılanan ebeveyn tutumları açısından anlamlı farklılıklar sergilediği, algılanan gelir düzeyi açısından anlamlı farklılıklar sergilemediği görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Psikolojik iyi olma, Topluluk Hissi
dc.description.abstract The aim of this study is to analyze the relationship between social self-efficacy and psychological well-being. The other aim of this study is to investigate the relationship between these two terms in the way of variables such as gender, perceived income status and parental attitudes.The research consists of 368 students studying at Balıkesir Sırrı Yırcalı High School in 2011-2012 academic year. In the research, A Data Collection Form is used for this purpose as the instrument of measurement to gather information concerning high school students? genders, perceived income status and parental attitudes. Scales of Psychological Well-Being Form of 42 point, developed by Ryff (1989a), and adapted into Turkish by Akın, Demirci, Yıldız, Gediksiz and Eroğlu (2012), has been used to measure the Psychological Well-Being levels of students. In addition, The Sense of Community Scale Form of 20 point,developed by Chiessi, Cicognani ve Sonn (2010), adapted into Turkish by Akın,Kocaman and Eroğlu (2012) has been used to determine the Sense of Community levels of the students. Morever, datas are analyzed via Pearson Product Moment Correlation, T test and ANOVA.As a result of this research, it is seen there?s no relationships between sense of community levels and psychological well-being.Sense of community levels of high school students shows no significant differences in terms of gender, in terms of perceived income, perceived parental attitudes. Psychological well-being levels of students present meaningful differences with gender and parental attitudes whereas they don?t present meaningful differences concerning with income status. Results are discussed and some recommendations are stated for future researches. Keywords: Psychological well-being, Sense of community
dc.format.extent xiv, 92 y. : şkl., tbl. ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Psikoljik iyi olma
dc.title Psikolojik iyi olma ile topluluk hissi arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı
dc.contributor.author Eroğlu, Nihal
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası