Bu araştırmanın amacı affedicilik ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın diğer bir amacı bu iki kavram arasındaki ilişkinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi ve ebeveyn tutumları değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediklerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2012 ? 2013 öğretim yılında Uludağ Üniversitesi?nin Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 327 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçlarının ilki öğrencilerin cinsiyeti, yaş, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları hakkında bilgi toplamak amacıyla hazırlanan Bilgi Toplama Formu'dur. Ayrıca öğrencilerin affedicilik düzeyini saptamak için Akın, Gediksiz ve Akın (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan Affedicilik Ölçeği kullanılmıştır. Son olarak da psikolojik iyi olma düzeylerini ölçmek için Akın, Demirci, Yıldız, Gediksiz ve Eroğlu (2012) tarafından Türkçeye uyarlanan Psikolojik İyi Olma Ölçekleri?nin 42 maddelik formu kullanılmıştır. Veriler; Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, t testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, affedicilik ile psikolojik iyi olma düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Üniversite öğrencilerinin affedicilik düzeylerinin cinsiyet, algılanan gelir düzeyi ve ebeveyn tutumları açısından farklılık göstermediği bulunmuştur. Psikolojik iyi olma düzeylerinin cinsiyet ve ebeveyn tutumları açısından farklılık gösterdiği; algılanan gelir düzeyi açısından anlamlı farklılıklar göstermediği bulunmuştur. Araştırmanın bulguları, ilgili araştırmalar ışığında tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Affedicilik, Affetme, Psikolojik iyi olma
The aim of this study is to investigate the relationship between forgivingness and psychological well-being. Another aim of the study is to examine whether the relationship of these two concepts show a significant difference or not in terms of the variables of gender, perceived income status and parental attitudes. The sampling group of the research was formed by 327 students studying at Faculty of Education of Uludağ University in the academic year 2012-2013. The first of measuring instrument used in research is the Data Collection Form prepared to collect data concerning students? gender, age, perceived income status and parental attitudes. Furthermore, the Forgivingness Scale adapted into Turkish by Akın, Gediksiz and Akın (2012), was used to measure the levels of students' forgivingness. Lastly, the 42 items form of the Psychological Well-Being Scale adapted into Turkish by Akın, Demirci, Yıldız, Gediksiz and Eroğlu (2012), was used to measure the level of students? psychological well-being. The data were analysed by Pearson Product Moment Correlation, t test and ANOVA. In consequence of this research, it was concluded that there're a significant positive relationships between forgivingness and psychological well-being. The level of students? forgivingness shows no significant differences in terms of gender, perceived income status and parental attitudes. The level of students? psychological well-being shows significant differences in terms of gender and parental attitudes and no significant differences in terms of perceived income status. The findings of the research were discussed considering the guidance of related researches and some suggestions were put forward for future researches. Keywords: Forgivingness, Forgiveness, Psychological well-being