Bu çalışmanın amacı, mesleki karar verme olgusu kapsamında bireylerin yaşadığı zorluğun İzmir?de lisans öğrenimi gören ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği programında okuyan öğrenciler üzerinde hangi değişkenlere göre farklılık gösterdiğini incelemektir. Nicel araştırma yaklaşımı temelinde yapılan bu araştırmada tarama metodu uygulanmıştır. Kesitsel tarama (cross-sectional survey) metodu ile yapılan bu araştırmada veriler, orjinali, Gati, Krauzs ve Osipow (1996) tarafından hazırlanan, Türkçe sürümü Kesici, Hamarta ve Arslan (2007) tarafından uyarlanan Mesleki Karar Verme Zorlukları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2012?2013 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Dokuz Eylül Üniversitesi ve Ege Üniversitesi BÖTE bölümlerinin 1. 2. 3. ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 275 lisans öğrencisinden oluşmuştur. Ölçek sonuçlarından elde edilen veriler, SPSS paket programı aracılığıyla, bağımsız t testi ve ANOVA kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, BÖTE öğrencilerinin bir meslek seçerken yüksek seviyede genel kararsızlık yaşadıkları ve fonksiyonel olmayan inanca sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Ayrıca üniversite eğitimi süresince öğrencilerin mesleki rehberlik ihtiyacı duyduğu görülmüştür. Bu ihtiyacın ve dışsal çatışmaların öğrencinin mesleki karar verme konusunda yaşadıkları zorlanmayı ortaya çıkaran bir çok faktörü yakından ilgilendirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Mesleki Kararsızlık, Mesleki Karar Verme Zorluğu, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, BÖTE.
The purpose of this research is to investigate students career decision-making difficulties and the factors affecting them. The investigation group consisted of bachelor students of Computer Education and Instructional Technology Departments (CEIT) in Izmir. The survey method was applied in this research that was carried out on the basis of quantitative research approach. The data were collected with CDDQ (Career Desicion-Making Difficulties Questionnarie) that was originally prepared by Gati, Krauzs and Osipow (1996) and adapted into Turkish by Kesici, Hamarta and Arslan (2007). The sample consisted of 275 bachelor students in the 1, 2, 3 and 4. grades of Dokuz Eylül University and Ege University Computer Education and Instructional Technology Departments (CEIT) in Izmir in the spring term of academic year 2012-2013. The data obtained from the questionnarie were analysed by independent t test and ANOVA through SPSS. The results of this research reveal that the students of CEIT department are indecisive while choosing of profession and they have dysfunctional myths. Furthermore the results show that students need vocational guidance during the university education. It was concluded that this need and external conflicts are closely associated with a number of factors that lead to the emergence of indecisiveness in terms of career decision-making. Keywords: Vocational Indecision, Career Decision-Making Difficulties, Computer Education and Instructional Technology, CEIT.