Açık Akademik Arşiv Sistemi

Spor ve medya ilişkisinin sosyolojik boyutları yönünden toplum üzerindeki etkileri (Kocaeli ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Fikret Ramazanoğlu
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:42:36Z
dc.date.available 2020-11-04T12:42:36Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Ünsal, Bahar (2013). Spor ve medya ilişkisinin sosyolojik boyutları yönünden toplum üzerindeki etkileri (Kocaeli ili örneği).( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74729
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma, spor medya ilişkisinin sosyolojik boyutları yönünden toplum üzerindeki etkilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada kişilerin sosyolojik boyutları ele alınarak spor medyasından beklentileri gözlemlenmiştir.Bu amaçla 39 bayan, 62 erkekten oluşan deney grubuna 40 soruluk anket uygulanmış ve geniş bir literatür taraması ile sonuçlar desteklenmiştir.Anketlerden elde edilen verilerin yüzde ve frekans dağılımları çıkartılmıştır. Bazı sorular için ??=0,05? anlamlılık düzeyinde çapraz tablolama ve Ki-Kare yöntemi kullanılmış olup anketin bütünü için ??=0,86? güvenirlik katsayısına ulaşılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPPS 13 paket programı kullanılmıştır.Böylece konu hakkında teorik bir çerçeve oluşturulmuştur. İkinci olarak araştırmanın amacına ulaşmak için geliştirilen anket 110 kişiye uygulanmış, 9 deneğin anketi eksik ve hatalı doldurması dolayısıyla değerlendirme dışı tutulmuştur.Medyanın toplumu etkileme gücü ile bireylerin davranış şekillerini etkilendiği görülmektedir.Spor olaylarını halka duyurma işlevini yerine getiren spor medyası, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de geniş kitleleri etkileyen bir güce sahiptir. Bu araştırmada Türkiye'deki spor medyasının durumunun belirlenmesi ve spor kamuoyunun medyadan beklentilerinin saptanması amaçlanmıştır.VEtik konusu gazetecilerin okurlarına, haber kaynaklarına ve haber yaptıkları kişilere karşı sorumlulukları temel alınarak incelenmiştir.Katılımcıların çoğu, spor medyasının genel yayın anlayışından memnun olmadıklarını söylemişlerdir. Türkiye'de sporseverler spor medyasından daha nitelikli bir yayıncılık beklemektedirler.Günümüzde spora duyulan ilginin her geçen gün artması sonucu büyük bir spor kamuoyu oluşmuştur. Kitle iletişim araçları bu kamuoyunun oluşmasında, bilgilenmesinde, yönelmesinde büyük pay sahibi olmuştur.Medyanın toplumun yapısı ve bireyler arası ilişkilerin niteliği ve şekli üzerinde yeniden yorumlayıp düzenleyen ve şekillendiren bir etkisi olduğunu medya konusunda yapılan araştırmalar açıkça göstermektedir.
dc.description.abstract This study has been carried out with the purpose of analysis of the impact of sport media on society. The expectations of persons have been observed by taking the sociological aspects.For this purpose, a questionary of 40 questions has applied to the experimental group consisting of 39 women and 62 men and the results have been supported with a comprehensive literature survey.The range of persentage and frequency of data acquired from the questionaries have been specified. Cross tabulation and chi square have been used for some questions at a level of relevance ??=0,05?, and ??=0,86? reliability co-efficient has been reached. SPPS packaged software has been used for the evaluation of data and specification of calculated values.By this way, a theoretical framework has been created for the subject. Secondly, the questionary has been applied to 110 people in order to achieve the objective of the study; and the questinaries of 9 experimental subjects have been left out of assesment because of missing and wrong fillings.It has been observed that media affect the way of behaviour of individuals with its influence power on society.The sport media which carries out the function of release the sport incidents to the public, has the power which affect the large masses in our country just as the case all over the world. In this study the object is to specify the situation of sport media in Turkey and determine the expectation of sport public opinion from the media.VIIThe subject of ethics has been inspected based upon the responsibilities of journalists to their readers, news sources and reported persons as news.Most of the participants have declared that they have been pleased with the publication understanding of sport media. Sport fans in Turkey wait for a more qualified publishing from sport media.At the present time a big sport public opinion has been formed as a result of increasing interest every passing day. Mass communication has played a big role for the creation, groundind and orientation of this public opinion.The researchs carried out on media have clearly revealed that the media has interpretitive, regulative and formative impact on public structure and quality and form of interpersonal relations.
dc.format.extent xii, 101 sayfa; 24 sm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Spor
dc.subject Sosyoloji
dc.title Spor ve medya ilişkisinin sosyolojik boyutları yönünden toplum üzerindeki etkileri (Kocaeli ili örneği)
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Ünsal, Bahar
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası