Bu çalışmanın amacı Düzce Merkez'deki ilk ve orta okullarda eğitim öğretim sürecine katkı sağlamak amacıyla bulunan her türlü teknolojik, fiziki ve insan kaynağının bulunma düzeylerini ortaya çıkarmak, eksiklikleri tespit etmek ve var olan kaynaklardan okulların ne derece faydalanabildiğini belirlemektir. Ayrıca özel okullar ve devlet okulları arasında kaynaklara sahip olma ve faydalanma düzeyleri bakımından anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmektir.Araştırmanın grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Düzce İli Merkez ilçesine bağlı, örgün eğitim veren, üç tanesi özel olmak üzere araştırmaya katılmaya gönüllü olan 42 ilk ve orta okulun yöneticileri ve öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma için veri yüz yüze görüşülerek araştırma anketlerinin doldurulması ile toplanmıştır.Araştırma sonucunda bazı bulgular elde edilmiştir. Öncelikle okullarda bulunması gereken teknolojik ve fiziki kaynakların çoğunun devlet okullarında istenilen düzeyin çok altında olduğu ya da hiç olmadığı, bu durumun da kullanım düzeylerinin etkililiğini etkilediği sonuçlarına varılmıştır. Özel okullarla devlet okulları kaynakları bulundurma düzeyi açısından karşılaştırıldığı zaman anlamlı farklılık görülen maddi kaynaklar rehberlik odası, çok amaçlı salon, atölye, kapalı spor salonu, yemekhane, otopark, açık spor ve oyun alanları, arşiv ve okul bahçesi olarak listelenebilir. Sadece kullanma düzeyi açısından anlamlı fark bulunan kaynaklar da bilgisayar, bilgisayar laboratuvarı, ekipman odası ve kütüphane, rehberlik odası, çok amaçlı salon, kapalı spor salonu, yemekhane ve otopark olarak özetlenebilir. Bu sonuçlardan yola çıkarak özel okulların öğrencileri hem bilişsel, hem sanatsal hem de sportif yönlerden geliştirmeye devlet okullarından daha fazla önem verdiği çıkarımı yapılabilmektedir.İkinci olarak, devlet okullarında az ya da çok her türlü insan kaynağına ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak, devlet okullarında en fazla ihtiyaç duyulan insan kaynakları yardımcı personel, rehber öğretmen, müzik öğretmeni, beden eğitimi öğretmeni, resim öğretmeni ve teknoloji tasarım öğretmeni olarak sıralanabilir. Diğer yandan, özel okullarda ise insan kaynağına ihtiyaç olmadığı söylenilebilir. Bu sonuçlara göre tekrar özel okulların öğrencileri devler okullarına kıyaslandığında çok yönlü yetiştirmeyi hedeflediği yorumu yapılabilir.Eğitim öğretimin kalitesi açısından okulların sahip oldukları kaynakların etkin kullanımının ve çeşitliliğinin önemi göz ardı edilmemelidir. Geleceğin yetişkinlerini hayata hazırlamak için her türlü etkinliğe ve öğrenme ortamının oluşmasına olanak sağlayan insan ve madde kaynaklarının okullarda tatmin edici düzeyde var olması, varılmak istenen amaç ve hedeflere ulaşmada oldukça yardımcı olacaktır.Anahtar Kelimeler: okullardaki insan kaynakları, okullardaki maddi kaynaklar, okullardaki fiziki kaynaklar, okullardaki teknolojik kaynaklar, okullarda kaynakların etkin kullanımı
The purpose of this study is to identify the existence levels of all types of technological, physical and human resources that help the teaching and training process, to figure out the necessities and to determine schools how efficiently benefit from the existing sources in the center of Düzce City. Moreover, whether there is a significant difference between public schools and private schools according to their owning and benefiting levels of these sources or not is tried to be identified.The workgroup of the study consists of school administrators and teachers of 42 primary and secondary schools that are three private and thirty nine public schools in the center of Düzce City in the educational period of 2011-2012. Data for the study was collected by interviews and completing the study questionnaire.Some findings were explored at the end of the study. Firstly, It was understood that at public schools, most of the technological and physical resources are lower the desired level or do not exist at all, and this situation affects the efficient usage of these resources. When compared to private schools, there is a significant difference in terms of the existence of the resources such as guidance room, multi-purpose room, workshop, indoor sport facility, refectory, car park, open-air sport and game fields, archive and school garden. Moreover, when compared only in terms of the efficient usage, private schools use the sources that are computer, computer laboratory, equipment room, library, guidance room, multipurpose room, indoor sport facility, refectory and car park more effectively than the public schools do. It can be inferred that private schools desire to develop their students both cognitive, artistic and sporting points much more than public schools.Secondly, public schools need more or less every kind of human resources. However, at public schools the most required human resources in turn are support personnel, student advisors, music teachers, physical education teachers, art teachers and technology-design teachers. On the other hand, it can be said that private schools do not need any kind of human resources at all. According to these findings, it can again be inferred that private schools aim to educate their pupils in every respect when compared to public schools.For the quality of education and training process, the importance of efficient usage and variety of school resources should not be ignored. In order to prepare the adults of tomorrow for life, sufficient human and material resources of the school that provide all types of activities and learning environment, considerably will help to achieve desired aims and goals.Key Words: human resources at school, resources of school, physical resources of school, technological resources at school, efficient usage of the school resources.