Açık Akademik Arşiv Sistemi

Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki lise öğrencilerinin fiziksel aktivite dzeylerinin araştırılması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doç. Dr. Çetin Yaman
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:42:25Z
dc.date.available 2020-11-04T12:42:25Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Yıldırım, Yahya (2012). Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki lise öğrencilerinin fiziksel aktivite dzeylerinin araştırılması.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74720
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın genel amacı, lise öğrencilerinin fiziksel aktivite (FA) düzeyleri ile sosyo-ekonomik durumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Araştırma grubuna, uluslararası fiziksel aktivite anketinin (IPAQ) uzun formu uygulandı. Anket, son 7 gün içinde en az 10 dk boyunca yapılan fiziksel aktivite ile ilgili soruları içermektedir. Çalışmaya alınan bireylerin sosyo-ekonomik durumlarını belirlemek için ise bilimsel çalışmalar ve uzman görüşlerinden yararlanarak oluşturulan ve 13 sorudan oluşan sosyo-ekonomik düzey belirleme anketi uygulandı. Çalışmamızın evrenini İstanbul ilinin Pendik ilçesinde bulunan ve farklı sosyo-ekonomik durumları temsil eden üç farklı bölgedeki lise öğrencileri oluşturmaktadır. 120 erkek ve 124 kız olmak üzere toplam 244 öğrenciden oluşan çalışma grubumuzun yaşları 14 ile 19 arasında değişmektedir.Çalışmadan elde edilen bulguların değerlendirilmesinde, tanımlayıcı istatistiksel metodların (ortalama, standart sapma, frekans) yanı sıra verilerin karşılaştırılmasında Ki-Kare testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Tamhane's T2 testi, Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U testlerinin uygulanması için SPSS istatistik programı kullanıldı. Çalışmaya katılanlarının 11'inin (%4.5) inaktif, 102'sinin (% 41,8) minimum aktif ve 131'inin (% 53.7) hepaaktif olduğu saptanmıştır.Sonuç olarak çalışmamıza katılan lise öğrencilerinin inaktivite oranının çok düşük olduğu saptanmış ve fiziksel aktivite ile çeşitli sosyo-ekonomik değişkenler karşılaştırıldığında, fiziksel aktivitenin cinsiyet ve anne eğitim durumu değişkenleriyle anlamlı ilişkiye sahip olduğu gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fiziksel aktivite, lise öğrencileri, sosyo-ekonomik durum.
dc.description.abstract Overall purpose of this study is to reveal the relationship between high school students' physical activity (FA) levels and their socio-economic status.The long form of the International Physical Activity Questionnaire was carried out on the study group. The questionnaire includes the questions about physical activity carried out for at least 10 minutes in the last seven days. In order to determine the socio-economic status of the individuals in this study, Socio-economic level identification survey was carried out, which includes 13 questions and was composed by expert views and scientific studies. High school students in three different areas representing diverse socio-economic status in İstanbul, Pendik constitute the population of our study. 120 males and 124 females, 244 in total, our study group?s age ranges from 14 to 19.In addition to descriptive statistical methods (mean, standard deviation, frequency) to assess the findings from the study, SPSS statistics program has been used while comparing data to carry out chi-square test, one-way varyans analysis (ANOVA), Tamhane's T2 test, KRUSKAL-WALLIS and MANN-WHITNEY U tests. In this study , it has been detected that 11 out of 244 (% 4.5) are inactive, 102 (%41.8) are the minimum active and 131 (%53.7) are hiperactive.As a result, it has been ascertained that inactivity portion of high school studends attending our studies is low and it has been observed that physical activity has a meaningful relationship with gender and mother education variances when physical activity and different socio-economic variances are compared.Key words: Physical activity, high school students, socio-econmic status
dc.format.extent ix, 60 sayfa; 30 cm
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Fiziksel aktivite
dc.subject Sosyo-ekonomik durum
dc.title Farklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki lise öğrencilerinin fiziksel aktivite dzeylerinin araştırılması
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Anabilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı
dc.contributor.author Yıldırım, Yahya
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası