Bu çalışmanın amacı; 8. sınıf matematik dersinde trigonometri ve eğim konularına ait kazanımların öğretiminde, dinamik matematik yazılımı GeoGebra'nın öğrencilerin matematiksel başarılarına ve öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırma grubu, 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında Sakarya ili Hendek ilçesindeki bir ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan deney grubunda 26 ve kontrol grubunda 26 olmak üzere toplam 52 8. sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Deney ve kontrol grubu başarı testi ve geometrik düşünme testi sonuçlarına göre belirlenmiştir. Dinamik geometri yazılımı GeoGebra'nın etkisini gözlemlemek amacı ile kontrol grubunda yapılandırmacı öğrenme kuramına uygun olarak dersler işlenirken, deney grubunda ise dinamik bir yazılım olan GeoGebra'nın kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle dersler işlenmiştir. Bu kapsamda araştırmacı tarafından bilgisayar destekli öğretim materyali geliştirilmiştir. Araştırma deneysel bir çalışmadır. Çalışmanın deseni ön-test, son-test kontrol gruplu deneme modelidir. Araştırma sonucu elde edilen bulgular şunlardır:1- Dinamik geometri yazılımı GeoGebra ile matematik derslerini işleyen öğrencilerin, geleneksel öğretim yöntemiyle ders işlenen öğrencilere göre akademik başarılarında anlamlı düzeyde artış gözlenmiştir.2- Bilişsel alan basamaklarına göre akademik başarıları incelendiğinde bilgi ve uygulama düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Kavrama düzeyinde ise GeoGebra yazılımı kullanan öğrenciler lehine bir farklılık vardır.3- Uygulamadan 6 hafta sonra yapılan kalıcılık testine göre her iki yöntemin uygulandığı grubun kalıcılık değerlerinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu farklılığa göre dinamik geometri yazılımının kalıcılığa etkisi daha fazla olmuştur.4- Dinamik geometri yazılımı GeoGebra'nın öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerine etkisi anlamlı düzeyde değildir.Anahtar Kelimeler: Dinamik Geometri Yazılımı, GeoGebra, Van Hiele Geometri Düşünme Düzeyi, Matematik, Başarı, Öğrenci.
The purpose of this study is to determine the effect of dynamic mathematics software GeoGebra to students? mathematical achievement and to students? Van Hiele geometrical thinking levels in teaching the gains related to trigonometric ratios and slope subjects in 8th grade Math lessons. Research group comprises of 52 eighth grade students, 26 of them is from experimental group and 26 of them is from control group who are studying in a primary school in Hendek, Sakarya in 2011-2012 Academic year. Experimental and control groups are determined according to the results of achievement test and geometrical thinking test. In order to observe the effect of dynamic geometry software GeoGebra, lessons are taught in the light of constructivist learning theory in control group while in experimental group; lessons are taught by computer-aided teaching method in which dynamic software GeoGebra is used. Within this scope, computer-aided teaching materials have been developed by the researcher. This research is an experimental study. The research design is pre-test, post-test control group experimental modal. These are the research findings:1-A significant increase has been observed in the academic achievement of students, using dynamic geometry software GeoGebra in Math lesson than the academic achievement of students, learning mathematics with the traditional teaching method.2-When the academic achievements of students are examined according to the cognitive domain, a significant difference has not been found in the level of knowledge and application stage. But in the comprehension level, there is difference on behalf of the students using GeoGebra.3-According to the retention test that was applied 6 weeks later, Dynamic geometry software has had positive effects on retention.4-The effect of dynamic geometry software GeoGebra to the students? geometrical thinking level was not meaningful (significant).Keywords: Dynamic Geometry Software, GeoGebra, Van Hiele Geometrical Thinking Level, Mathematic, Achievement, Student.