Bu çalışmanın amacı; ilköğretim ikinci kademede okuyan öğrencilerin Fen ve Teknoloji, Matematik, Türkçe ve Sosyal Bilgiler derslerindeki durumluk kaygı düzeyleri ve bu derslere yönelik tutumlarının cinsiyet ve akademik başarı değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Ayrıca öğrencilerin bu derslerdeki durumluk kaygı düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Araştırmanın için verileri 2009-2010 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Sakarya ili Serdivan ilçesindeki bir devlet ilköğretim okulunun ikinci kademe öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmaya 107 (%43) kız ve 142 (%57) erkek olmak üzere toplam 249 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Türkçe, Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler derslerine yönelik tutum ölçekleri ve durumluk kaygı ölçekleri kullanılmıştır. Akademik başarı için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan 2010 yılı Seviye Belirleme Sınavındaki ders başarıları ölçüt olarak alınmıştır. Araştırma sorularının test edilmesinde, ?Basit Korelasyon (pearson) Katsayısı, Tek Yönlü Varyans Analizi? (ANOVA) ve ?Bağımsız Örneklemler t-Testi? kullanılmıştır.Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin derslere yönelik durumluk kaygı düzeylerinin birbirleriyle çeşitli oranlarda ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Derslerin kaygı düzeyleri açısından birbiri üzerindeki etkisi; Türkçe dersi ile Sosyal Bilgiler dersi arasında % 4, Matematik dersi ile Sosyal Bilgiler dersi arasında % 6, Türkçe dersi ile Matematik dersi arasında % 9, Fen ve Teknoloji dersi ile Türkçe dersi arasında % 5, Fen ve Teknoloji dersi ile Sosyal Bilgiler dersi arasında % 15, Fen ve Teknoloji dersi ile Matematik dersi % 14 olarak saptanmıştır. Öğrencilerin derslere yönelik durumluk kaygı düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği, ancak öğrencilerin derslere yönelik tutumlarında ise sadece Türkçe dersi tutum puanlarının cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Yapılan analiz sonucunda öğrencilerin Türkçe dersine yönelik kaygı düzeyleri, Fen ve Teknoloji ve Türkçe derslerine yönelik tutumları, akademik başarılarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Buna göre öğrencilerin Türkçe dersine yönelik kaygı durumları ile bu dersteki başarıları arasında pozitif yönlü, Fen ve Teknoloji ve Türkçe dersine yönelik tutumları ile bu derslerdeki başarıları arasında negatif yönlü ilişki bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Ba?arı, Cinsiyet, Durumluk Kaygı, Fen ve Teknoloji Dersi, Matematik Dersi, Sosyal Bilgiler Dersi, Tutum, Türkçe Dersi
ANALYSIS OF STATE ANXIETY AND ATTITUDE TO FUNDAMENTAL LECTURES OF THE STUDENTS WHO ARE IN MIDDLE SCHOOL WITH RESPECT TO GENDER AND ACADEMICAL ACHIEVEMENTThe aim of the study is to investigate whether attitude anxiety towards science and technology, mathematic, Turkish and social courses generate a significant difference with respect to gender and achievement situation, furthermore to investigate the relation among each other of the state anxiety level in science and technology, mathematic, Turkish and social courses,The case study was conducted in a official primary scholl in the city of Sakarya at the second term of 2009-2010 teaching year. Research was conducted on 107 (43%) were female and 142 (57%) male with o total of 249 elementary school students in Sakarya. As the data collection tools, attitude and state anxiety scales in science and technology course, mathematic course, Turkish course and social courses and also SBS of 2010 scores which is examined by National Education Ministry was used. In the tested of research questions, ?Pearson?s parameter, ANOVA and Single Direction Variance t-Test? were used.Results of research indicated that, state anxiety level in Science and Technology, Mathematic, Turkish and Social Courses of students affect each other with variable ratios. These rations for between Turkish and Social Courses of % 4, between Mathematic and Social Courses of % 6, between Turkish and Mathematic of % 9, Science and Technology and Turkish of % 5, Science and Technology and Social Courses of % 15, Science and Technology and Mathematic of % 14 were found. There is a significant difference between attitude scores of Turkish course and gender variable, there is not significant relation between gender and academic achievement and also there is not a significant difference between academic and attitude scores and Mathematic and Social Studies classes but a significant difference was established between average attitude scores in science and Turkish courses and academically achievement of the student in these courses.Key Words: Achievement, Attitude, Gender, Mathematic Course, Science and Technology Course, Social Courses, State Anxiety, Turkish Course