dc.contributor.advisor |
Yardımcı Doçent Doktor Mustafa Bektaş |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-04T12:42:14Z |
|
dc.date.available |
2020-11-04T12:42:14Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Hanbaba, Leyla (2011). Oyunla öğretim yönteminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi başarısı ve tutumuna etkisi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74713 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinde, Hayat Bilgisi dersi öğretiminde oyunla öğretim yönteminin öğrencinin başarı ve tutumuna etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, gerçek deneysel modellerden öntest-sontest kontrol gruplu seçkisiz modele uygun olarak yürütülmüştür. Araştırma, Sakarya ili Hendek ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenin gören 2 ayrı sınıftaki, 3. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda 31'i deney, 31'i kontrol olmak üzere toplam 62 öğrenci yer almıştır. Sınıflardan 3/A kontrol ve 3/B deney grubu olarak rastgele seçilmiştir. Seçilen gruplara ?Dün, Bugün, Yarın? temasında yer alan ?Değişim? ve ?Teknoloji? konularının yer aldığı C.3.1., C.3.2., C.3.3., C.3.18., C.3.19., C.3.20. ve C.3.21. numaralı kazanımlar deney grubunda oyunla öğretim yöntemiyle kontrol grubunda ise programda belirtilen şekilde kazandırılmaya çalışılmıştır.Araştırma sonucunda seçilmiş olan kazanımların kazandırılmasında başarı açısından deney grubunun kontrol grubundan anlamlı derecede yüksek olduğu ve tutum açısından anlamlı bir farkın olmadığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Hayat Bilgisi Öğretimi, Oyunla Öğretim Yöntemi. |
|
dc.description.abstract |
This research is done with the aim of determining the effect of game method into the student?s success and attidues in social studies lesson elementary third grade.Research is carried properly to pre-test control group design that is from the true experimental designs. Research is made with the elementary third grade students in two different classrooms who take education at a primary school in Hendek, Sakarya. In research?s working group sixty two students take place and of these students thirty one is experiment and the other thirty one is control. From this two classroom 3/A is chosen control group and 3/B is chosen experiment group randomly. To chosen groups some gains took place in the theme ?Yesterday, Today, Tomorrow? is tried to gain in experiment group with the game method and in control group defined in the programme.In the result of research in gaining the selected gains in aspect of success the experiment group is highly successful from the control group and but from the point of attitude there is no significant difference.Key Words: Teaching of Social Studies, The Game Method |
|
dc.format.extent |
V, 114 yaprak ; 30 cm |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Hayat bilgisi öğretimi |
|
dc.title |
Oyunla öğretim yönteminin ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin hayat bilgisi dersi başarısı ve tutumuna etkisi |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Sınıf Öğretmenliği |
|
dc.contributor.author |
Hanbaba, Leyla |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|