Bu çalışmanın amacı, İstanbul İli Pendik İlçesinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin boş zaman değerlendirme alışkanlıklarının ve mesleki doyumlarının tespiti ve incelenmesidir. Çalışmanın araştırma grubunu, İstanbul Pendik'teki beden eğitimi ve spor öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya 29 bayan ve 84 erkek toplam 113 öğretmen gönüllü olarak katılmışlardır.İstanbul İli Pendik İlçesinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıklarının ve mesleki doyumlarının tespiti ve incelenmesine yönelik araştırmada veriler 3 ölçek yardımıyla toplanmıştır. Kişisel Bilgi Formu, Minesota İş Doyum Ölçeği ve Serbest Zaman Faaliyetlerini Belirleme Formu anketleri uygulanmıştır Anketlerden elde edilen verilerin analizinde; yüzde ve frekans dağılımları çıkarılmış, çapraz tablolama, ki-kare testi, t-testi, one way ANOVA ve pearson korelasyon testleri kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 15.0 paket programı kullanılmıştır.Çalışma sonucunda; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki doyumları ile yaşları ve cinsiyetleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunamamıştır (p > 0,05). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin serbest zaman tercihleri ile yaşları ve cinsiyetleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuş ve yine Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin serbest zaman tercihleri ile mesleki doyumları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p < 0.05).Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Serbest Zaman, İş Doyumu
The purpose of this study is to evaluate and analyse the recreation habits and job satisfactions of physical education and sports teachers who work in Pendik district of İstanbul Province. The physical education and sports teachers in Pendik, İstanbul constitute the study group of the work. 29 female and 84 male in total 113 teachers have taken part in the research voluntarily.The data in the research intended to evaluate and analyse the recreation habits and job satisfactions of physical education and sports teachers working in Pendik district of İstanbul Province were collected by means of 3 scales. Personal Information Form, Minnesota Job Satisfaction Questionnaire and Recreation Activities Determination Form questionnaires were applied. In the analysis of the data were analyzed in terms of the questionnaires, percentage and frequency distributions were extracted; Chi-Square test, cross tabulation t-test and analysis of variance were used. In statistical analysis, data were analyzed with the help of SPSS 15.0 and the significance rate was determined 0,05.According to the findings of this study, statistically significant differences were not found between job satisfactions, ages and genders of physical education and sports teachers. However, there were statistically significant differences between the recreation preferences, ages and genders of physical education and sports teachers (p < 0.05). Also, statistically significant differences were found between recreation preferences and job satisfactions of physical education and sports teachers (p > 0.05).Key Words: Physical Education and Sports Teacher, Leisure Time, Job Satisfactions