Araştırmanın amacı; aktif öğrenmenin en hızlı olduğu okul öncesi dönemdeki çocuklara ekonomiye ait değer ve kavramlar hakkında farkındalık kazandırmak ve onların bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu bağlamda okul öncesi dönemde değerler eğitimi kapsamında ekonomi odaklı uygulamaların nasıl ve hangi etkinliklerle yapılabileceği ile bu etkinlikler sonucunda çocukların hangi kavramları kullanabilecekleri, hangi değer ve becerileri sergileyebilecekleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ekonomik değerler eğitimi kapsamında belirlenen 4 tema ve bu temalar bağlamında çocukların hatırlaması hedeflenen 27 etkinlik uygulanmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında, İstanbul ilinde yer alan bir okul öncesi eğitim kurumunda, 5 ve 6 karma yaş grubundaki 18 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden eylem araştırması kullanarak toplanan veriler; gözlem, görüşme ve doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Çalışmada kullanılan etkinlikler Okul Öncesi Eğitim Programı'nda (Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2013) yer alan kazanımlar bağlamında hazırlanmıştır. Bu veriler; nitel içerik çözümlemesi, betimsel analiz ve yorumsal analiz kullanılarak yorumlanmıştır. Elde edilen verilerin analizi ile ekonomik değerler eğitimi boyunca okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımlar doğrultusunda hazırlanan etkinliklerden faydalanılabileceği, çocukların değerler eğitimi kapsamında ekonomi odaklı etkinlikler bağlamında belirlenen temalar kapsamında tanıtılan değer ve kavramları hatırladıkları ve uygulanan etkinlikler boyunca temel birçok beceriyi sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitimi, Değerler Eğitimi, Ekonomi Eğitimi.
The aim of the study is to raise children's awareness about the values and concepts of the economy and provide information in early childhood in which active learning is fast. In this context, In this context, it has been tried to determine how and with which activities the economically oriented practices can be made within the scope of values education and as a result of these activities, what concepts children can use and which values and skills they can exhibit. For this purpose, 4 themes determined within the scope of economic values education and 27 activities aimed to be remembered in the context of these themes were applied. The study was conducted with 18 children of at the age of 5 to 6 in a preschool education center founded in the province of İstanbul during the spring term of 2015-2016 academic year. The data collected by using action research in qualitative research designs, were obtained through observation, interview and document review. The activities used in the study were prepared within the context of the purposes and acquisitions found in the Early Childhood Curriculum (Republic Of Turkey Ministry Of National Education, 2013). These data were interpreted by using qualitative content analysis, descriptive analysis and interpretive analysis. In the analysis of the data obtained, it has been concluded that the activities prepared in line with the achievements in the pre-school education program during the economic values education can be utilized, and the children remembered the values and concepts in the context of the themes determined in the context of economic values education and exhibited many basic skills during the applied activities. Key Words: Preschool Education, Values Education, Economics Education.