Bu çalışmada, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi karma öğretim öğrencilerinin sosyal ağlardan Facebook?a karşı tutumları cinsiyet, internete sahip olma, cep telefonundan Facebook?a girme, sınıf, ailenin yaşadığı yer, annenin eğitim düzeyi, babanın eğitim düzeyi, Facebook?a günlük girme sıklığı, Facebook?a haftalık girme sıklığı değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırma, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümünde okuyan Karma öğrenme öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi 50?si kız ve 95?i erkek olmak üzere toplam 145 kişiden oluşmuştur. Araştırmada yer alan karma öğretim öğrencilerinin cinsiyetlere göre dağılımını %34,5?ini kız ve %65,5?ini erkek öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmaya Sakarya Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği karma öğretim bölümünde okuyan 2.sınıf, 3.sınıf ve 4.sınıf öğrencileri katılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Verilen anket ile karma öğrenme öğrencilerinin verdikleri cevaplarla bir veri seti oluşturulmuştur. Elde edilen veriler, açımlayıcı faktör analizi, Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı güvenirliği, frekans ve yüzde, t-testi, ANOVA ve korelasyon katsayıları ile analiz edilmişlerdir.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular sonrasında yapılan t-testi sonuçlarına göre karma öğretim öğrencilerinin cinsiyet, internete sahip olma, cep telefonundan Facebook?a girme değişkeni açısından Facebook?a karşı tutumları arasında herhangi bir anlamlı farklılık görülmemiştir. Anketin sınıf, günde Facebook?a girme sıklığı, haftada Facebook?a girme sıklığı değişkenleri açısından yapılan ANOVA analizleri sonucunda anlamlı farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, ailenin yaşadığı yer, annenin eğitim düzeyi, babanın eğitim düzeyi değişkenleri açısından yapılan ANOVA analizleri sonucunda anlamlı farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: Sosyal ağ, Facebook, Tutum.
In this study, the attitudes of blended students of Sakarya University Education Faculty over social networks, Facebook; has been analyzed in terms of gender, having internet access, log in to Facebook from mobile phone, class, places where the family lives, mother?s education level, father?s education level, the frequency of daily Facebook, the frequency of weekly Facebook variables. The resarch has been conducted with blended learning students, studying with the department of computer education and instructional technology of sakarya University Education Faculty. The sample of research consist of a total of 145 people 50 of which are females and 95 of which are males. Distributions of blended learning studens who took part in the research according to their genders were as follows: %34,5 of females and % 65,5 of males. Second, third and fourth grade blended learning students from computer education and instructional technology has taken part in this research. The research has been conducted according to scanning model. A set of data has been formed depending on the answer of the blended learning students to the attitudes towards Facebook survey.The data collected through the survey has been analyzed with the help of exploratory factor analysis, Cronbach alpha reliability, frequency and percentage, t-test, ANOVA and the correlation coefficient techniques. At the end of the research, according to the t-test results, it has not been found the significant differences with the gender, having internet access, log in to Facebook from mobile phone varibles towards Facebook. Also with the ANOVA analysis carried out significant differences in terms of class, frequency of daily Facebook, frequency of weekly Facebook variables. In addition, it has not been found the significant differences with places where the family lives, mother?s education level, father?s education level. Keywords: Social Network, Facebook, Attitude.