Bu çalışmada, uzaktan eğitim algısına yönelik cinsiyet, bölüm, sınıf, kişisel bilgisayara sahip olma ve internet bağlantısına sahip olma değişkenlerine göre öğretmen adaylarının görüşleri incelenmiştir. Araştırma, Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Araştırma grubu 455'i kız ve 237'si erkek olmak üzere toplam 692 kişiden oluşmuştur. Araştırmada yer alan öğretmen adaylarının cinsiyetlere göre dağılımını %65,8'ini kız ve %34,2'sini erkek öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmaya, Sınıf öğretmenliği, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji, Resim ve Müzik öğretmenliği bölümünden birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıftan öğretmen adayları katılmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Geliştirilen ölçek doğrultusunda öğretmen adaylarının verdikleri cevaplar ile bir veri seti oluşturulmuştur.Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algılarını tespit etmek için literatürde yer alan çalışmalar incelenerek geliştirilen bu ölçeğin açıkladığı toplam varyans %25,04'tür. Ölçeğe ait Cronbach alfa iç güvenirlik katsayısı ise 0,84 olarak bulunmuştur.Çalışma sonucunda elde edilen bulgular sonrasında yapılan t-testi sonuçlarına göre cinsiyet, kişisel bilgisayara sahip olma ve internet bağlantısına sahip olma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Yapılan ANOVA analizi ile bölümlere göre anlamlı farklılık olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, yapılan ANOVA analizi ile sınıf değişkenine göre de anlamlı farklılık bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Ġnternet, Algı, Eğitim
In this study, the views of preservice teachers over perception of distance education have been analyzed in terms of gender, department, grade variables, personal computer and Internet connection. The research has been conducted with preservice teachers of Niğde University Education Faculty. The sample of the research consists of a total of 692 people 455 of which are females and 237 of which are males. Distributions of preservice teachers who took part in the research according to their genders were as follows: %65,8 of females and %34,2 of males. First, second, third and fourth grade preservice teachers from the departments of Primary Education, Social Studies Education, Science Education, Turkish Language Education, Art Education and Music Education have taken part in the research. The research has been conducted according to the scanning model. A set of data has been formed depending on the answers of the preservice teachers with the scale.This work develops a new type of scale to measure the distance education perceptions of preservice teachers after studying different scales of this context in the literature. The total variance that can be explained by the scale is 25,04. And the Cronbach alpha inner security factor of the scale is calculated to be 0,84. At the end of the research, according to the t-test results, determined that perception of the distance education didn't change meaningfully in statistics according to gender, personal computer and the Internet connection. Also, with the ANOVA analysis carried out in terms of factors, it has been understood that there are significant differences among the departments and the grade variable. Keywords: Distance Education, Internet, Perception, Education.