Gelişen ve yenilenen teknoloji paydaşların okullardan beklentilerini arttırmış ve teknolojinin eğitime entagrasyonunu gerekli kılmştır. Bu bağlamda MEB tarafından FATİH projesi uygulamaya konulmuştur. Proje kapsamında okullara ağ yazıcıları, her sınıfa bir akıllı tahta kurulmaya, öğrenci ve öğretmenlere birer tablet bilgisayar dağıtılmaya başlanmıştır. Bu süreçte tüm paydaşların liderliğini yapan okul yöneticilerinin teknoloji yeterlikleri çok önem kazanmıştır. Bu araştırma Sakarya ilinde liselerde görev yapmakta olan okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlik algılarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında verilerin toplanması için kullanılan ölçek Sakarya İlinde Fatih Projesi kapsamındaki tüm okul yöneticilerine ulaştırılmıştır. Analizler gönüllü olarak ölçeği yanıtlayan 115 okul yöneticisinden gelen veriler üzerinden yapılmıştır. Bu yöneticilerin 38'i okul müdürü, 19'u müdür başyardımcısı, 58'i ise müdür yardımcısıdır. Yöneticilerden sadece 8'inin kadın olduğu, büyük çoğunluğu erkeklerin oluşturduğu görülmektedir. Yöneticilerin 106'sı devlet okullarında 9'u özel okullarda çalışmaktadır. Araştırmada Banoğlu (2012) tarafından geliştirilen "Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Yeterlikleri Ölçeği" kullanılmıştır. Okul yöneticileri araştırmanın bağımlı değişkenleri olan alt faktörleri: Vizyoner Liderlik, Dijital Çağ Öğrenme Kültürü, Mesleki Gelişimde Mükemmellik, Sistematik Gelişim ve Dijital Vatandaşlık faktörlerine göre karşılaştırılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri ise: unvan, yönetici olarak hizmet yılı, kıdem, okul türü, cinsiyet, yaş, Okuldaki BT sınıfı sayısı, eğitim durumu, hizmetiçi eğitim alma durumu, okulda bilişim teknolojisi rehber öğretmeni (BTRÖ) olma durumu, BTRÖ ile işbirliği durumu ve BTRÖ'den memnun olma durumudur. Araştırma sonuçlarına göre okul yöneticilerinin genel olarak yeterlik algılarının orta ve üst düzeyde yüksek olduğu görülmektedir. Bağımsız değişkenler açısından ise yöneticilerin puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Anahtar Kelimeler: Teknoloji Liderliği, Teknoloji Planlaması, Teknoloji Liderliği Yeterlikleri, Teknoloji Liderliği Yeterlik Algıları
Developing and innovating technology has increased the stakeholders' expectations from the schools and made it necessary to integrate technology into education. Concordantly, the FATIH project has been put into practice by Ministry of National Education (MEB). As part of the project, network printers began to be distributed to schools; smart boards began to be set up in classrooms and tablet PCs began to be distributed to students and teachers. In this process, the technological competencies of school administrators leading all the stakeholders gained much importance. This research has been carried out in order to analyse technology leadership competency perceptions of school administrators working in high schools in the province of Sakarya. The scale used in order to collect the data within the scope of the research was sent to all school administrators within Fatih Project in Sakarya. The analyses have been carried out on the basis of the data from 115 school administrators answering the scale voluntarily. 38 of these administrators are school principals; 19 of them are head assistant principals and 58 of them are assistant principals. It is seen that only 8 of the administrators are female and the great majority of them are male. 106 of them work in state schools and 9 of them work in private schools. In the research, "The Scale of Education Administrators' Technology Leadership Competencies" developed by Banoğlu (2012) has been used. School administrators have been compared in terms of sub-factors which are the dependent variables of the research –Visionary Leadership, Digital Era Learning Culture, Perfection in Professional Development, Systematic Development and Digital Citizenship. The independent variables of the research are: title, length of service, seniority, school type, gender, age, the number of ICT classrooms at school, educational status, status of receiving in-service training, availability of information technologies guide teachers at school (ITGT), status of collaboration with ITGT and that of being satisfied with ITGT. According to the research results, it is seen that the competency perceptions of school administrators are usually at medium and high level. There is no significant difference seen between the point averages of the administrators in terms of independent variables. Keywords: Technology Leadership, Technology Planning, Technology Leadership Competencies, Technology Leadership Competency Perceptions.