Araştırmanın amacı; öğrenmenin hızlı olduğu erken çocukluk döneminde çocukların, sosyo-kültürel eğitim ile kültürümüze ait bazı önemli olay ve olguları tanımalarını sağlamaktır. Bu amaçla önemi tarihi olay ve olgular kapsamında belirlenen 4 tema ve bu temalar bağlamında çocukların hatırlaması hedeflenen 17 etkinlik uygulanmıştır.Araştırma; 2010-2011 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Sakarya ilinde yer alan iki okul öncesi eğitim kurumunda, 6 yaş grubundaki 24 çocuk ile gerçekleştirilmiştir.Nitel araştırma desenlerinde eylem araştırması kullanarak toplanan veriler; gözlem, görüşme ve doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Çalışmada kullanılan etkinlikler Okul Öncesi Eğitim Programı (MEB, 2006)'nda yer alan amaç ve kazanımlar bağlamında hazırlanmıştır. Bu veriler; nitel içerik çözümlemesi ve yorumsal analiz kullanılarak yorumlanmıştır.Elde edilen verilerin analizi ile çocukların sosyo-kültürel eğitim bağlamında belirlenen temalar kapsamında tanıtılan konuları hatırladıkları, geçmişi ve zaman kavramını algıladıkları, geçmiş ile günümüz arasında neden sonuç ilişkisi kurdukları ve temel becerileri sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Erken Çocukluk Eğitimi, Sosyo-kültürel Eğitim, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Tarihi Olay ve Olgular
The aim of the study is to make children know socio-cultural education and some significant events and facts of our culture in early childhood in which learning is fast. For this purpose, 4 themes whose importance were determined within the scope of historical events and facts and 17 activities that were aimed to make children recall within the context of these themes were applied.The study was conducted with 24 children of at the age of 6 in two early childhood education centers founded in the province of Sakarya during spring term of 2010-2011 academic year.The data collected by using action research in qualitative research designs, were obtained through observation, interview and document review. The activities used in the study were prepared within the context of the purposes and acquisitions found in the Early Childhood Curriculum (Republıc Of Turkey Ministry Of National Education, 2006). These data were interpreted by using qualitative content analysis and interpretive analysis.With the analysis of the data obtained, it was achieved that children recalled the subjects introduced within the scope of the themes determined in the context of socio-cultural education, perceived the past and concept of time, made a cause effect relationship between the past and present, and displayed basic skills.Key words: Early Childhood Edication, Socio-cultural Education, Social Studies Education, Historical Events and Facts