Açık Akademik Arşiv Sistemi

Öğretim ilke ve yöntemleri dersinde sosyal ağlar ve işbirlikli (collaborative) öğrenme yöntemlerinin erişi düzeyine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Aytekin İşman
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:41:24Z
dc.date.available 2020-11-04T12:41:24Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Ekici, Murat (2012). Öğretim ilke ve yöntemleri dersinde sosyal ağlar ve işbirlikli (collaborative) öğrenme yöntemlerinin erişi düzeyine etkisi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74664
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Teknolojinin hızlı bir gelişim gösterdiği ve hayatımızın her alanını etkilediği günümüzde, alışkanlıklarımız ve yaşayış biçimimiz çeşitli teknolojik araçlarla yeniden şekillenmektedir. Bilgisayar tabanlı teknolojiler ve internetin kullanımı ile iletişim ve etkileşim yolları çeşitlenmiş farklı çevrimiçi toplulukların oluşturulmasına olanak tanımıştır. Özelikle oku-yaz web ve işbirlikli web olarak adlandırılan yeni nesil web 2.0 araçlarının ve teknolojilerinin gelişimi web'i yeniden yapılandırarak sosyal ağların yeni bir türü olan çevrimiçi sosyal ağların kullanımının artmasına neden olmuştur. Her 5 kişiden birisinin çevrimiçi sosyal ağları kullandığı günümüzde bu ortamlarının eğitsel amaçlı kullanımının etkililiğinin araştırılması ise bir zorunluluk halini almıştır.Bu çalışmanın amacı, yaygın kullanım oranına sahip çevrimiçi sosyal ağların eğitsel bağlamda kullanımının etkililiğinin test edilmesidir. 2011-2012 Öğretim yılı bahar döneminde Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinden 102 katılımcı ile gerçekleştrilen bu deneysel çalışmada; sosyal bilgiler eğitimi programı öğretim ilke ve yöntemleri dersi kapsamında bir Facebook uygulaması geliştirilmiş ve dört hafta süreyle kullanılmıştır. Çalışma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi, öğrenci görüşleri anketi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmadan elde edien verilerin çözümlenmesinde SPSS 19 paket programından faydalanılmış, betimsel istatistikler, ANOVA ve içerik analizi kullanılmıştır.Çalışma sonucunda Facebook uygulaması kullanan deney grubu toplam erişi, bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme erişi düzeylerinde ve kalıcılık puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Uygulama ile ilgili alınan öğrenci görüşleri analiz edildiğinde ise uygulamanın kullanıcılar tarafından benimsendiği ve rahatlıkla kullanıldığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Ağlar, Facebook, İşbirlikli Öğrenme, Öğretim İlke ve Yöntemleri, sosyal Bilgiler Eğitimi
dc.description.abstract Rapid development in technology affects every aspect of our lives, habits and our living way re-shaped by the various technological tools today. The use of computer-based technologies and internet changed communication and interaction with the varied ways and has allowed the creation of different online communities. In particular, development of web 2.0 new generation tools and technologies, so-called read-write web and collaborative web have led to emerge and an increase in the use of online social networks which is a new type of social networks by re-configuring the traditional web. Today, one of every 5 people is using online social networks and investigation of effectiveness of the use of these media for educational purposes has become a necessity.The purpose of this study is to test the effectiveness of online social networks with a ratio of widespread use in educational context. This experimental study was held with participation of 102 students from Usak University, Faculty of Education, in the Spring semester of the academic year 2011-2012. The study conducted within the scope of the course Principles and Methods of Instruction in Social Studies Education Program. In this study a Facebook application developed and used for a period of four weeks by experimental group of study. Reserach data collected by an achievement test developed by the researcher, student feedback was collected through questionnaires and semi-structured interview form. To analyze of the data obtained from this study, reseacrher were used SPSS 19 package program, descriptive statistics, ANOVA and content analysis.Results showed that the experimental group?s scores which used the Facebook application in elarning process showed a significant difference in the total achievement, knowledge level, comprehension level, utilization level, analysis level, synthesis level, evaluation level of achievement and retention favor of the experimental group. When analyzing the students' opinions researchers have been observed that the Facebook application internalized and used easily by the users.Keywords: Social Networks, Facebook, Collaborative Learning, Principles and Methods of Instruction, Social Studies Education
dc.format.extent xiii, 122 sayfa ;30 cm
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sosyal Ağlar
dc.subject İşbirlikli öğrenme
dc.subject Öğretim ilke ve yöntemleri
dc.title Öğretim ilke ve yöntemleri dersinde sosyal ağlar ve işbirlikli (collaborative) öğrenme yöntemlerinin erişi düzeyine etkisi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.contributor.author Ekici, Murat
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası