Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sosyal bilgiler derslerinde yer alan tarihleri öğrenci hatırlama düzeyi ve tarihlerin öğretimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doçent Doktor Ahmet Şimşek
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:41:18Z
dc.date.available 2020-11-04T12:41:18Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Pala, Fatih (2015). Sosyal bilgiler derslerinde yer alan tarihleri öğrenci hatırlama düzeyi ve tarihlerin öğretimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74658
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin sosyal bilgiler ders kitaplarında yer alan tarihi olayların tarihlerini (dates) hatırlama düzeyi ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin, tarihi olayların tarihlerinin (dates) öğretiminde kullandıkları yöntem ve teknikler ele alınmıştır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma İstanbul ili Sultanbeyli ilçesinde bulunan Yunus Emre Ortaokulu/İlkokulu ve Şehit Öğretmen Hamit Sütmen Ortaokulu/İlkokulu'nda yapılmıştır. 16 şubeden 410 dördüncü, - sekizinci sınıf öğrencisine başarı testi ve tarihi olayların tarihlerinin öğretiminde öğretmenlerin kullandığı yöntem- tekniklere ilişkin anket uygulanmıştır. Aynı ilçede görev yapan 100 öğretmene de kullandıkları yöntem ve tekniklere ilişkin anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 17.0 programında frekans, yüzde, ortalama ve ki-kare testi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada, öğrencilerin tarihi olayların tarihlerini bilme düzeyinin sınıf seviyesine göre farklılık gösterdiği, önemli olayların tarihlerinin bilindiği ve eskiçağ tarihlerinin bilinmediği sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin tarihi olayların tarihlerini öğretmede kullandıkları yöntem ve tekniklere ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında farklılık olduğu sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstract In this study, student recognition level of the dates of historically important dates that are available in the social studies books and teaching of historically important dates are evaluated. Scanning method were used in the study. The research was carried out at Yunus Emre Secondary/Primary School, Istanbul and at Hamit Sütmen Secondary/Primary School in Sultanbeyli, Istanbul. 410 students from 16 classes between the 5th and 8th grade were applied a success test as well as a survey concerning methods and techniques that teachers use in teaching dates of important dates. 100 teachers from Sultanbeyli schools were applied a survey concerning methods and techniques they use. The data obtained were processed in SPSS 17.0 software using frequency, percentage, average and chi square test techniques. Views that the teachers wrote related to methods and techniques which are used in teaching the dates of historically important dates were analyzed individually. In the study, it was concluded that there are differences at class level in the level of knowing the dates of historically important dates and that dates of well-known dates (those known by most) are known more and that dates related to prehistoric period are less known. It was also concluded that there are differences in the views of both teachers and students concerning methods and techniques they use in teaching historically important dates.
dc.format.extent XIV, 94 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Sosyal bilgiler ders kitapları ve önemi
dc.subject Tarihsel zaman öğretimi
dc.subject Sosyal bilgiler ve tarihsel zaman
dc.title Sosyal bilgiler derslerinde yer alan tarihleri öğrenci hatırlama düzeyi ve tarihlerin öğretimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre incelenmesi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,İlköğretim Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler Eğitimi
dc.contributor.author Pala, Fatih
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası