Araştırma, ilköğretim sekizinci sınıf Türkçe derslerinde bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) öğrencilerin anlama becerisine etkisini tespit etmek; alternatif bir yaklaşım olarak bilgisayar destekli öğretimin Türkçe derslerinde kullanılabilirliğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Uygulama için Düzce ili Cumayeri ilçesinde bir ilköğretim okulu seçilmiş ve okulun sekizinci sınıf öğrencilerinden biri deney grubu diğeri kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Gruplar yirmi öğrenciden oluşmakta olup toplamda kırk olan öğrenci grubu örneklemimizi oluşmaktadır. Deney ve kontrol grupları random ( seçkisiz örnekleme ) yöntemiyle belirlenmiştir.Araştırmada ?ön test, son test kontrol gruplu deneme modeli? kullanılmıştır. Sözcükte anlam, cümlede anlam ve paragrafta anlam konuları deney grubunda araştırmacı tarafından hazırlanan yazılımlar kullanılarak bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel yöntem kullanılarak işlenmiştir. Grupların denkleştirilmesinde araştırmacı tarafından oluşturulan ?Kişisel Bilgiler Formu? kullanılmıştır. Araştırmanın başında ve sonunda gruplara ?Türkçe Anlama Testi?, ?Türkçe Dersine İlişkin Tutum Ölçeği? ve deney grubuna ayrıca ?Bilgisayar Tutum Ölçeği? uygulanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerine uygulama sonunda görüşlerini öğrenmek amacıyla uzman görüşü alınarak oluşturulmuş açık uçlu sorulardan oluşan ?Mülakat Formu? da uygulanmıştır.Araştırmada nicel ve nitel yöntemler birlikte kullanılmıştır. Bilgi testi ve tutum ölçekleri sonuçları nicel değerlendirme teknikleriyle, mülakat kayıtları nitel değerlendirme teknikleriyle yorumlanmıştır.Araştırma sonunda bilgisayar destekli öğretim yönteminin, sekizinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin akademik başarı düzeylerini ve Türkçe dersi ile bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarını yükseltmede etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe Eğitimi, Anlama Becerisi, Bilgisayar Destekli Öğretim.
The research has been made with the aim of identifying the impact of computer-aided instruction (CAI) in the eighth grade elementary Turkish course to the ability of comprehension and measuring the availability of computer-aided instruction in Turkish lessons as an alternative approach. For application, a primary school in the district of Cumayeri in Düzce has been selected and two groups has been established from the school's eighth grade students, one of which is the experimental group and the other is the control group. Each group consists of twenty students and student groups , in total 40 students, make up our sampling. Experimental and control groups have been determined by random (random sampling).In the survey, " a trial model with a control group by a pre-test and a post-test" has been used. The issues 'word meaning, sentence meaning and meaning of paragraph' have been worked with the computer-aided teaching method by using the software prepared by the researcher, but in the control group they have been worked by using of the traditional method. The personal information form created by the researcher is used to equalize the groups. At the beginning and the end of research, groups have been applied to Turkish Comprehension Test, The Attitude Scale for the Turkish course and the experimental group has also been applied to the Computer Attitudes Scale. In addition, at the end of the application, Form of Interview that is made of open-ended questions by seeking the opinion of experts has also been applied to the students in the experimental group in order to learn their opinions.Both quantitative and qualitative methods have been used in the research. The results of data tests and attitudes scales have been interpreted with quantitative evaluation techniques, but interview records have been interpreted with qualitative assessment techniques.At the end of the survey, it has been concluded that the computer-aided teaching method has affected the eighth grade students' academic success levels in Turkish course and the upgrade their attitudes towards computer and Turkish course.Key Words: Turkish Language Teaching, Comprehension Skills, Computer-Aided Instruction.