Araştırmanın amacı, ilköğretim okul yöneticilerinin paylaşımcı liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir.Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Kocaeli il merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili il merkezi İzmit'te Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında çalışan 300 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri Kouzes ve Posner (1995) tarafından geliştirilen Liderlik Davranışı Envanteri isimli ölçek ile toplanmıştır. Ölçek Türkiye'ye araştırmacı tarafından uyarlanmıştır.Verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans, T-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Cinsiyet değişkeni bakımından anlamlı farka T-Testi ile; yaş grubu, bulunduğu okulda çalıştıkları süre, yöneticiyle birlikte çalıştıkları süre, son bitirdikleri okul ve branş değişkenlerinde anlamlı fark olup olmadığına bakmak için ANOVA teknikleri kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre; öğretmenler, ilköğretim okul yöneticilerinin paylaşımcı liderliği gösterme düzeylerine yüksek puan vermişlerdir. Öğretmenler, ilköğretim okul yöneticilerinin model olma, etkileme, zorluklarla başa çıkma, imkân tanıma ve cesaretlendirme liderlik davranışlarını gösterdiklerine katılmaktadır. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu okul müdürlerinin; birlikte çalıştığı insanlar arasında işbirliğine dayalı ilişkiler geliştirdiğini; iyi iş yapmış birisini takdir ettiğini, farklı bakış açılarını aktif bir şekilde dinlediğini; diğer insanlara değer verdiğini ve kurumun ilerlemesi için kabul edilmiş ortak değerler sistemi içerisinde uzlaşma sağladığını belirtmiştir.İlköğretim okul yöneticilerinin paylaşımcı liderlik düzeyleri hakkındaki görüşlerinde öğretmenlerin cinsiyetine, yaş grubuna, bulunduğu okulda çalıştıkları süreye, okul yöneticisiyle birlikte çalıştıkları süreye, en son bitirdikleri okula ve branşa göre anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.
The purpose of this study is to investigate the elementary school principals? practice for the distributed leadership.In the study, the general survey model, descriptive research method, was conducted to collect the quantitative data from the participants. The population of the study was the teachers who work in the elementary schools located in the downtown of Kocaeli. 300 elementary school teachers who work in 2010-2011 academic year were chosen as the sample.The data was collected by a liker-type questionnaire developed by Kouzes and Posner (1995) named as ?Leadership Practices Inventory (LPI)?.The frequency and percentage tables were constructed to analyze the data collected. The differences of teachers? gender were compared by T-Test. The differences of teachers? educational status, age, the time that they worked in the school, major and the principals? time of the school were compared by one factor variance analysis form (ANOVA).According to the results, the participants in this study reported that they have generally positive opinions about the principals? practice of distributed leadership. Most of the teachers think that the princpals develop cooperative relationships among the people, praises people for a job well done, actively listens to diverse points of view, treats others with dignity and respect, and builds consensus around a common set of values for running the organization.According to the comparison there is not a statisticly significant difference between the elementary school teachers? ideas about the principal?s practice for the distributed leadership based on teachers? gender, educational status, age, the time that they worked in the school, and major.