Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmanın karşılaştırmalı bir araştırma niteliği taşıyor olmasından dolayı Kosova ve eğitimi ile ilgili araştırma ve bilgiler yer almaktadır. Kosova'da 1999 yılı NATO müdahalesinden sonra BM altına giren ve 2008 yılında bağımsızlığını ilan etmesi ile birlikte Türkçe Eğitim dördüncü dönemini yaşamaktadır. Türkler üniversite düzeyine kadar kendi dillerinde okuma hakkına sahiptir. 2008 ? 2009 eğitim-öğretim yılında Kosova'da Türkçe eğitimde 174 öğretmen görev yapmaktadır.İkinci bölümde liderlik ile başlayan, kuram ve tarihi gelişimi ile giriş yapılmıştır. Çalışmanın bu bölümünde eğitimsel liderlik ve eğitimde liderlik kavramına yaklaşımlar ile devam etmektedir. Bu bölümün ana maddesini oluşturan öğretim liderliği konusunu en önemli noktalar ile açıklanması amaçlanmıştır. Sınıf yönetiminde öğretmenlerin liderlik ile davranışları alt başlıklar ile sıralanmıştır.Üçüncü bölüm olan yöntem kısmında araştırmanın karşılaştırmalı tarama modeli ile ifade edilmiş ve araştırmacı tarafından geliştirilen ?Sınıf Yönetiminde Öğretim Liderliği Davranışları? ölçeği ile ilk önce Kosova'da Türkçe eğitimde görev yapan öğretmenlerin daha sonra da Adapazarı'nda sınırlandırılmış öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Öğretim liderliği anketi 45 madde ve beş boyuttan oluşmaktadır. Kosova'da (174) 149 Türk öğretmene ve Türkiye'den de Adapazarı İli'nde (2219) 326 öğretmen olmak üzere toplam 475 öğretmene uygulanmıştır. Verilerin frekans, yüzde, standart sapmaları belirlenmiştir.Çalışmanın dördüncü bölümünde ?Sınıf Yönetiminde Öğretim Liderliği Davranışları? Kosova ve Türkiye'deki öğretmenlerin görüşlerinin karşılaştırılmasının sonuçları ve yapılmış yorumlarla birlikte sunulan çözüm önerileri yer almaktadır. Öğretmenlerin ülke, cinsiyet, branş, yaş ve kıdem değişkenlerine göre analiz t-testi ve varyans analizi bulguları yer almaktadır.Sonuç kısmında ise, elde edilen bulgularda ülke değişkeninde Kosova'daki öğretmenlerinin Adapazarı İli öğretmenlerine göre öğretim liderliği davranışlarını gösterme düzeylerinin daha yüksek seviyede olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeninde kadın öğretmenler erkek öğretmenlere göre daha yüksek ortalamaya sahip oldukları görülmüştür. Kıdem değişkeninde 1-5 yıl kıdeme sahip öğretmenler diğer kıdem guruplardaki öğretmenlere göre daha yüksek seviyede öğretim liderliği öz bilincinde oldukları görülmüştür. Branş, yaş ve kıdem değişkenlerine göre ise anlamlı bir fark belirlenmemiştir.
This study consists of four parts. There are some information about Kosovo and its education in the first part because the study is a comparative one. After the NATO intervention in 1999 and becoming under the UN, Kosovo declared its independence in 2008 and it is in the fourth period of Turkish Education. Turks have the right to study in their own language till the university level. In 2008 - 2009 academic years, there are 174 teachers working in Kosovo in Turkish education.In the second part, there is a beginning with the theories and the history about the leadership. On this part of the study, the approaches about the educational leadership and the leadership in education go on. It is aimed to enlighten the teacher leadership which is the main element of this part with the help of the most important points. There are also subtitles about the manners of the teachers in classroom management.In the third part, the method part, there are views of the teachers teaching Turkish in Kosovo and the views of the teachers in Adapazarı with the help of ?The behaviors of Educational Leadership in Classroom Management? questionnaire which is defined as comparative screening model and developed by the researcher. Educational Leadership questionnaire consists of 45 elements and 5 parts. It is conducted to (174) 149 Turkish teachers in Kosovo and (2219) 326 teachers in Adapazarı and in total there are 475 teachers in the research. In the analysis of data, frequency, percentage and standard deviation are indicated.In the fourth part of the study, there are results of the teachers? views in Kosovo and Adapazarı according to ?The Behaviors in Educational Leadership in Classroom Management? and there are also comments and suggestions. There are T-test results about the teachers? country, sex, field, age and position.As a result, it is clear that in the country variable Turkish teachers in Kosovo have a higher perception in the views of educational leadership behaviors than Turkish teachers in Adapazarı. In the gender variable, female teachers have higher average than the male teachers. In seniority variable, the teachers with 1- 5 years seniority have higher average in educational leadership behavior sense than the others. There is no significant difference in age and branch variables.