Bu araştırma; ortaöğretimde okuyan öğrencilerin algılanan sosyal destek düzeyleri ve öz-duyarlık düzeylerini değişik faktörlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2010?2011 öğretim yılında Edirne iline hizmet veren devlet liseleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Edirne Kız Teknik ve Meslek lisesinde öğrenim gören 400 son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırma kapsamında öğrencilere, Yıldırım (2004) tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve Neff (2003) tarafından geliştirilen ve Akın, Akın, Abacı (2007) tarafından Türkçeye adaptasyonu gerçekleştirilen Öz-duyarlık ölçeği ve bazı değişkenleri içeren Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır.Araştırma verileri tamamlandıktan sonra verilerin analizi yapılmıştır. Toplanan veriler üzerinde istatistiksel çözümlemelerin yapılabilmesi için SPSS (Stastical Package For Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Analiz için tek yönlü varyans analizi, tukey çoklu test ve ANOVA gibi yöntemler kullanılmıştır.İstatistiksel analizler sonucunda öz-duyarlık düzeyi açısından cinsiyete göre, ebeveynlerin beraberlik durumuna göre, sosyal destek açısından ebeveynlerin beraberlik durumlarına göre ve aile desteği açısından doğum sırasına göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sosyal destek ve öz-duyarlık arasında, aile desteği açısından cinsiyet değişkeninde, öz-duyarlık düzeyleri açısından akademik başarı değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırma sonucunda çeşitli önerilere yer verilmiştir.Anahtar Sözcükler: Sosyal Destek, Algılanan Sosyal Destek, Öz-duyarlık
This research has been done to investigate self-compassion and perceived social support levels of students at high schools according to different factors.In this research descriptive method was used, and the universe of the study consisted of the public high schools at the province of Edirne in the 2010-2011 educational year. 400 senior students at Edirne Girls Technical and Vocational High School formed the sample of the study.Within the scope of this study, the perceived Social Support Scale of which validity and reliability were tested and developed by Yıldırım (2004) ; and the Self compassion Scale which was developed by Neff (2003) and adapted into Turkish version by Akın and Abacı ( 2007) and the Personal Information Form were applied to the students.After the data obtained, they were analyzed. SPSS (Stastical Package For Social Sciences) was used to be able to do statistical analysis on the colleceted data. The techniques like one-way variance (ANOVA) analysis, , tukey and multiple test, were used in the analysis of the data.At the end of the statistical analysis, no significant difference is found at the self-compassion levels accoring to sex and togetherness status of parents; between social support and togetherness status of parents; and family support according to the order of birth. On the other hand, an important diffrence has been found between social support and self-compassion according to family support with sex variables; and between self compassion levels and academic success variables. At the end of the study, various suggestions are given.Keywords: Social Support, Perceived Social Support, Self-Compassion