Bu araştırmada; ortaöğretim 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin okula bağlılıkları, sosyal destek algıları ve özyeterlilik inançları incelenmiştir. Okula bağlılıklarının sosyal destek algısı ve özyeterlilik inançları ile okul türü, alan adı, cinsiyet, sınıf düzeyi, başarı durumu, ailenin ekonomik durumu, ana-babanın çalışma ve birlikte olma durumu, kardeş sayısı ve doğum sırasına göre anlamlı bir fark gösterip göstermediği de araştırılmıştır.Çalışma grubu İstanbul İli Bakırköy ve Bahçelievler İlçelerinde bulunan Genel Lise, Anadolu Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Ticaret Meslek Lisesi ve Teknik Liselerinde eğitim gören ve tesadüfî yollarla seçilmiş (317 erkek,306 kız) 623 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada ölçme aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Okula Bağlılık Ölçeği, Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve Özyeterlilik Ölçeği Kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler bir istatistik programdan yararlanılarak, varyans analiz, bağımsız gruplarda t testi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda; kişinin aile, öğretmen ve arkadaştan aldığı sosyal destek ile özyeterlilik inancı yükseldikçe okula bağlılığı da arttığı sonucu bulunmuştur. Ayrıca kız öğrencileri erkek öğrencilere göre, 10. sınıf öğrencileri 11. sınıf öğrencilere göre okula daha bağlı oldukları görülmüştür.
In this study, school bonding, social support perception and self efficacy believe of the secondary education 10th and 11th classless students were investigated. It was examined that is there a significant difference or not between school bonding, social support perception and self efficacy believe with school type, class name, sex, class level, success status, family economic condition, parents status about working and living together, brother number and birth sequence.This working group consist of (317 male, 306 female) 623 students selected randomly from General High School, Anatolian High School, Vocational Religious High School, Vocational Commerce High School and Technical High School at Bakırköy and Bahçelievler county, at İstanbul city.Personal Information Form, School Bonding Scale, Perceived Social Support Scale and Self Efficacy Scale were used as a measuring scale at this study. Study data were analyzed using the variance analysis, t test at independence groups with a statistic program.The results of this study indicate that student school bonding increase when social support taken from family, teacher, and friends and self efficacy believes rise. Also it was seen that, female students and 10th class students were more depend to school than male students and 11th class student.