Topluma hizmet uygulamaları dersi üniversitelerin toplumla kaynaşma imkanı bulmasında ve toplumsal kuruluşlarla işbirliği içerisinde çalışarak, öğrencilerin çeşitli alanlarda yürütülen faaliyetlerde bizzat yer alıp, halk için faydalı olma fırsatı bulmalarında önemlidir.Bu araştırma; beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin topluma hizmet uygulamaları dersini algılama düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada öncelikle eğitim, beden eğitimi ve spor, rekreasyon, spor yöneticiliği ve topluma hizmet uygulamaları ile ilgili kaynak taraması yapılmıştır. Sonrasında Sakarya Üniversitesinde 2010-2011 eğitim öğretim yılında Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Rekreasyon ve Spor Yöneticiliği 4. sınıf öğrencilerine anket uygulanarak, veriler elde edilmiştir. Toplamda 150 öğrenciye ulaşılmış ve elde edilen bilgiler değerlendirilmiştir.Çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17.0 programı kullanılmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Hipotez testleri olarak t-testi, anova, korelasyon analizleri yapılmıştır. Sonuçlar % 95 güven aralığında, anlamlılık p<0,05 düzeyinde çift yönlü olarak değerlendirilmiştir.Analizler sonucunda; araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin topluma hizmet uygulamaları dersini algılama düzeylerinin; cinsiyet, yaş, aile aylık geliri, bireyin aylık harcama miktarı ve yaşantısının daha çok geçtiği yer gibi demografik değişkenlere göre incelendiğinde anlamlı bir farklılık elde edilememiştir. Ancak beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerin topluma hizmet uygulamaları dersini algılama düzeylerinin öğrenim gördükleri bölüm değişkenine göre incelendiğinde, anlamlı farklılıkların olduğu görülmüştür.Bu çalışma ile; beden eğitimi ve spor eğitimi alan öğrencilerde topluma hizmet uygulamaları dersinin daha etkili ve verimli geçmesine katkı sağlanacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler:Beden Eğitimi, Spor, Toplum, Toplum Hizmeti
Community service practices course has an important role in integration of universities with societies and provides a significant opportunity for students to participate in activities conducted across various fields by cooperating with civil foundations, it is also crucial for students to find useful occasions for the public.This research was carried out with the aim of investigating physical education and sports teaching students perception level of community service practice course.In this research, first of all, literature review related to education, physical education and sports, recreation, sports management and community service practices was conducted. Then, data were elicited by giving questionnaires to the fourth-year students at the Department of Physical Education and Sports, Vocational School of Physical Education and Sports and Sports Management, Faculty of Education, Sakarya University in 2010-2011 Academic Year. 150 students were accessed and retrieved information was evaluated.SPPSS (Statistical Package for Social Sciences) for windows 17.0 was used to evaluate the findings elicited from the study. Descriptive statistical methods (Frequency, Percentage, Mean, standard Deviation) were used to evaluate the data of the study. T-test, anova, correlation analyses were carried out as hypothesis tests. Results were evaluated at 95% confidence interval and significance was at p<0,05 level as bidirectional.As a result of analyses, when perception levels of students taking physical and sports education related to community service practices have been considered in accordance with demographic variables such as gender, age, monthly family income, individual expenditure amount and mostly lived place, a significant difference has not been found. However, when perception levels of participant students taking physical and Sports Education related to community service practices have been considered according to the department variable, significant differences have been observed.It is thought that this study may have a contribution to students taking Physical and Sports Education in having more effective and productive community service practices course.Key Words: Physical Education, Sports, Community, Community Service.