Açık Akademik Arşiv Sistemi

7. sınıf öğrencilerinin SBS’ deki fen başarıları ile bilimsel yaratıcılıkları arasındaki ilişki

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Şenol Beşoluk
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:40:37Z
dc.date.available 2020-11-04T12:40:37Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Kara, Sevda (2011). 7. sınıf öğrencilerinin SBS’ deki fen başarıları ile bilimsel yaratıcılıkları arasındaki ilişki.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74608
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışma, İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin ?SBS'deki fen başarıları? ile ?bilimsel yaratıcık? düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek, ayrıca cinsiyete ve okul türü değişkenlerine göre ?bilimsel yaratıcılık puanlarının? nasıl değiştiğini araştırmak amacıyla yapılmıştır.Çalışma, 2010- 2011 eğitim-öğretim döneminin ikinci yarıyılında Sakarya ilinin Adapazarı ilçesinde bulunan 8 (5devlet, 3 özel) ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 317 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu araştırmada betimsel tarama modeli ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak orjinalı Hu ve Adey (2002) tarafından geliştirilen ?Bilimsel Yaratıcılık Ölçeği? temel alınarak, Aktamış (2007) tarafından Türkçe'ye çevrilen ve bizim kültürümüze uygun olmayan maddeler değiştirilerek oluşturulan 6 maddelik ölçek kullanılmıştır. Ölçek maddeleri bilimsel yaratıcılık düzeylerinden akıcılık, esneklik ve özgünlük için değerlendirilmiştir. Araştırmada kullanılacak olan veriler, DYBP, fen netleri ve aynı öğrencilere ait 2010 SBS ham puanları, belirlenen okullara gidilerek okul kayıtlarından elde edilmiştirBu çalışmanın sonucunda, 7.sınıf öğrencilerinin SBS'deki fen başarıları ile bilimsel yaratıcılıkları arasında düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Çalışmada cinsiyete göre 7. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin BYP'lerinde bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca özel ve devlet okullarında öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Bilimsel Yaratıcılık, Seviye Belirleme Sınavı(SBS), Fen Eğitimi
dc.description.abstract This study has been done in order to research the relationship between the success of 7grade students in Science course in SBS and ?scientific creativity level? and how their scientific creativity scores change according to gender and school type.Study was carried out by 317 students who study in 8 schools (5public, 3private col) within Adapazarı in Sakarya Provience in the second term of 2010-2011 Education Season. Destrictive scanning model and document review method was used in that study. ?Scientific Creativity Scale? was taken developed by Hu and Adey as data collection tool, and it was translated into Turkish by Aktamıs (2007) and the titles which were not suitable for our culture was changed so that a scale including 6 titles was used.Scale titles were evaluated for some scienrific creativity levels such as fluency, flexibity and originality. Datas used for reseacrh was gained by DYBP,Science scores,2010 SBS results, and school registrations.At the end of this research low relationship was found between SBS successes and scientific creativity of 7 grade students. In research, no difference was found in thier BYP according to gender. Morover no meaningfull distinctiveness between scientific creativities among students who study in public school or private school was found.Keywords: Scientific Creativity, Placement Test (SBS), Science Education
dc.format.extent x, 89 sayfa; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Bilimsel yaratıcılık
dc.subject Fen Eğitimi
dc.title 7. sınıf öğrencilerinin SBS’ deki fen başarıları ile bilimsel yaratıcılıkları arasındaki ilişki
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,İlköğretim Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Kara, Sevda
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası