Açık Akademik Arşiv Sistemi

Rehber öğretmenlerin okulda karşılaştıkları sorunlara yönelik görüşlerinin belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Subhan Ekşioğlu
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:40:36Z
dc.date.available 2020-11-04T12:40:36Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Bayraktar, Yasin (2020). Rehber öğretmenlerin okulda karşılaştıkları sorunlara yönelik görüşlerinin belirlenmesi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74604
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; rehber öğretmenlerin, mesleklerini yürütürken karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunları gidermeye yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma verileri anaokulu, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında çalışan rehber öğretmenlerle yüz yüze ve uzaktan görüşülerek elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 31 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Görüşme formunda, öğretmenlerin; okul idaresi tarafından rehberlik servisine gereken değer ve önemin verilip verilmediği, okuldaki diğer öğretmenlerden derse girmeme, ayrı çalışma ortamının bulunması gibi konularda ayrılması nedeniyle sorun yaşayıp yaşamadıkları, üniversitede aldıkları derslerin, okulda karşılaşılan problemlere ne derece uygulanabildiği, okulda karşılaşılan problemlerin günlük yaşantıyı etkileme durumu, okuldaki sorunların tek çözüm noktası olarak rehberlik servisinin görülüp görülmediği şeklinde beş açık uçlu soru yer almaktadır. Öğretmenlere yöneltilen sorular kayıt altına alınmıştır. Kayıtlar incelenerek elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular incelendiğinde; rehber öğretmenlerin, okul yönetimi ile kendilerine gerekli araç gereçlerin temin edilmesi ve çoğaltılması, görüşme için uygun mekânın sağlanması konularında çeşitli sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca, rehber öğretmenler, okul yöneticilerinin ve diğer öğretmenlerin rehberlik ile ilgili bilgi eksikliği içinde olduklarını belirtmişlerdir. Bu bulgulardan hareketle, rehber öğretmenlerin sorunlarının giderilmesi için öncelikle okullarda yöneticiler, öğretmenler ve velilerin rehberlik hizmetleri konusunda bilgilendirilmesi ve ortak bir rehberlik anlayışının kazandırılması gerektiği belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Rehberlik, Rehber öğretmen, Rehber öğretmenlerin sorunları
dc.description.abstract The purpose of this study is to identify the problems faced by guidance teachers in their professions and to suggest solutions to resolve these problems. Research data were obtained by face-to-face and distance interviews with the guidance teachers working in kindergarten, primary and secondary schools. The study group of the study has 31 guidance teachers selected by easy-to-reach sampling method. Case study, one of the qualitative research methods, was used in the research. In the interview form, there are five open-ended questions which are whether they are experiencing problems due to the fact that school counselling services are not given the value and adherence to the guidance service, entering into classes from other teachers in the school, finding a separate working environment, the degree to which they are able to apply their knowledge from university to the problems they encounter at school, day-to-day impact of problems encountered in school, whether the guidance service is the only solution to the problems in the school. The questions directed to the teachers were recorded. The data obtained by examining the records were analyzed by means of descriptive analysis. When the findings obtained from the research are examined, it was determined that guidance teachers had various problems in the provision of appropriate space for interviewing and procurement of necessary equipment for the school administration. In addition, guidance teachers have indicated that school administrators and teachers are lacking in guidance. Based on this findings, it has been determined that in order to solve the problems of guidance teachers, principals, teachers and parents should be informed about guidance services and to gain the common guidance understanding. Keywords: Guiding, Guidance tecahers, Guidance teachers' problems
dc.format.extent X, 80 yaprak : tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Rehberlik,
dc.subject Rehber öğretmenlerin sorunları
dc.title Rehber öğretmenlerin okulda karşılaştıkları sorunlara yönelik görüşlerinin belirlenmesi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü ,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Bayraktar, Yasin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası