Açık Akademik Arşiv Sistemi

Sınıf öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz-yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi: Fatih Projesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.advisor Doktor Öğretim Üyesi Onur İşbulan
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:40:30Z
dc.date.available 2020-11-04T12:40:30Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Selvi, Gültekin (2020). Sınıf öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz-yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi: Fatih Projesi örneği.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74593
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz-yeterlik algılarını belirlemek ve öz-yeterlik algı düzeyleri ile çeşitli değişkenler (yaş, cinsiyet, mesleki kıdem, bilgisayar kullanma tecrübesi, etkileşimli tahta kullanımına yönelik hizmet içi eğitim alıp almama durumu, alınan hizmet içi eğitimi yeterli bulup bulmama durumu, etkileşimli tahta kullanma tecrübesi) açısından farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılında Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Adapazarı, Erenler ve Serdivan ilçelerinde devlet ilkokullarında görev yapan 321 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmaya katılan 321 sınıf öğretmenin 184'ü (% 57.3) kadın, 137'si (% 42.7) ise erkektir. Araştırmada nicel araştrıma yönetemlerinden kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Doğan Yılmaz (2014) tarafından geliştirilen Etkileşimli Tahta Öz-yeterlik Algı Ölçeği ve Kişisel Bilgiler Formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin, etkileşimli tahta öz-yeterlik ölçeğine verdikleri cevapların ortalamasına göre kendilerini etkileşimli tahta kullanımında iyi düzeyde yeterli görmektedir. Bununla birlikte katılımcı sınıf öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımı öz-yeterlik algı düzeyleri, cinsiyet, yaş, bilgisayar kullanma tecrübesi, etkileşimli tahta kullanımı hizmetiçi eğitimi alma durumu, etkileşimli tahta kullanımına yönelik verilen hizmetiçi eğitim faaliyetlerini yeterli bulma durumu ve etkileşimli tahtayla ders anlatma tecrübesine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır.
dc.description.abstract The goal of this study is to identify perceived self-efficacy of class teachers on interactive white board usage and analyse whether perceived self-efficacy levels are related to various variables (age, gender, professional seniority, computer usage experience, having received in-service training on interactive board usage, finding the in-service training sufficient, interactive board usage experience). The study has been carried out with 321 class teachers who work in state schools in Adapazarı, Erenler and Serdivan districts of Sakarya province in 2019-2020 academic term. Of 321 teachers who have participated in the study, 184 (57.3 %) are women while 137 (42.7 %) are men. Cross-sectional screening model, one of the quantitative research models, has been used for the study. Personal Data Form and Interactive White Board Self-Efficacy Perception Scale developed By Doğan Yılmaz (2014) have been used for data collection. Average scores of responses given by teachers to interactive white board self-efficacy scale indicate that they see themselves efficient at a good level in interactive board usage. On the other hand, perceived self-efficacy levels of class teachers on interactive white board usage are significantly related to gender, age, computer usage experience, having received in-service training on interactive white board usage, finding in-service training sufficient and interactive white board usage experience.
dc.format.extent XII, 88 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject etkileşimli tahta,
dc.subject Öz-yeterlik
dc.subject Sınıf öğretmeni
dc.title Sınıf öğretmenlerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz-yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi: Fatih Projesi örneği
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü ,Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Bilgisayar Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Selvi, Gültekin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası