Bu çalışmanın amacı, "Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Tarafından Yurt Dışına İngilizce Dil Eğitimi İçin Gönderilen Öğretmenlerin Dil Eğitimini Tercih Etme Nedenleri"ni ortaya koymaktır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Bu çerçevede, araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma yöntemi ve nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evren/örneklemi 2017 ve 2018 yıllarında yurt dışına dil eğitimi için gönderilen 68 atölye ve laboratuvar öğretmeni ve 25 yöneticiden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, "Anket" ve "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular aşağıda verilmiştir: 1- Öğretmen ve yöneticilere göre öğretmenlerin yurt dışında İngilizce dil eğitimini tercih etme nedenleri; en çok kişisel gelişime katkı sağlaması, yurtdışı eğitim imkânı sağlaması tatil, seyahat, farklı kültürden insanlarla tanışma fırsatı, alanda yabancı kaynaklı literatür araştırmaya kolaylık sağlaması, öğrencilerin kişisel gelişimine katkı sağlaması Millî Eğitim Bakanlığının yurt dışı eğitime katılmayı teşvik ediyor olması, kariyerde yükselme olanağı sağlaması, eğitim yapılacak ülkenin uygun olması, kurum değiştirebilme olanağı sağlaması şeklindedir. 2- Öğretmenlerin, yurt dışında İngilizce dil eğitimini tercih etme nedenleri, cinsiyet, medeni durum, eşin çalışma durumu, hizmet süresi, aylık gelir, dil sınav puanı ve atama alanı değişkenleri açısından anlamlı fark yoktur. 3- Farklı yaş gruplarına sahip olan katılımcılar kişisel, mesleki ve kurumsal nedenlere ait görüşlerinden kişisel nedenlere ait görüşleri arasında anlamlı bir fark vardır. Buna göre 46 ve üzeri yaş grubuna ait öğretmenler kişisel nedenlerin diğer yaş gruplarındaki öğretmenlere göre istatiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. 4- Farklı eğitim seviyesine sahip olan katılımcıların yurtdışında İngilizce dil eğitimini tercih etmede kişisel, mesleki ve kurumsal nedenlere ait görüşleri arasında, mesleki nedenlere ait görüşleri arasında anlamlı düzeyde farklılık vardır. Buna göre, doktora eğitim seviyesine sahip öğretmenlerin mesleki nedenlerinin diğer eğitim seviyesindeki öğretmenlere kıyasla istatiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. 5- Okuldaki görev durumuna göre katılımcıların yurt dışında İngilizce dil eğitimini tercih etmede kişisel, mesleki ve kurumsal nedenlere ait görüşleri arasında sadece kişisel nedenlere ait görüşleri arasında anlamlı düzeyde fark vardır. Buna göre laboratuvar şefi olarak görev yapan öğretmenlerin kişisel nedenlerinin diğer görev durumundaki öğretmenlere göre istatiksel olarak anlamlı fark tespit edildiği görülmüştür. 6- Dil eğitimi alınan döneme göre katılımcıların yurt dışında İngilizce dil eğitimini tercih etmede kişisel, mesleki ve kurumsal nedenlere ait görüşleri arasında sadece kişisel nedenlere ait görüşleri arasında anlamlı düzeyde farklılık vardır. Eylül 2017-Aralık 2017 zaman aralığında eğitim alan öğretmenlerin kişisel nedenleri diğer dönemlerde eğitim alan öğretmenlere kıyasla istatiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık oluşturmaktadır.
The aim of this study is to reveal the reasons teachers sent abroad for English language education by the General Directorate of Vocational and Technical Education prefer language education. In the study, descriptive research method, which is one of the quantitative research methods, and case study design, which is one of qualitative research methods, were used. In terms of the descriptive research method, the general survey model was chosen. The sample of the research consists of 68 workshop and laboratory teachers and 25 administrators who were sent abroad for language education in 2017 and 2018. "Questionnaire" and "Semi-Structured Interview Form" were used as data collection tools. The findings of the research are given below: 1- According to the teachers and administrators, the reasons why teachers prefer English language education abroad are as follows: it contributes to personal development the most, provides education opportunity abroad, gives holiday and travel opportunities, paves way for meeting people from different cultures, facilitates research in foreign literature, and contributes to students' personal development. The encouragement by the Ministry of National Education for education abroad provides not only career advancement opportunity but also ensures proper training of the citizenry as well as a guaranteed opportunity for institutional changes. 2- There is no significant difference in terms of gender, marital status, spouse's employment status, service period, monthly income, language exam score and assignment area of teachers' when it comes to reasons for preferring English language education abroad. 3- Participants from different age groups showed significant differences in terms of personal reasons. Accordingly, it is observed that the personal reasons of teachers belonging to the age group of 46 and over are statistically significantly higher than the teachers in the other age groups. 4- With respect to the responses of participants with different education levels regarding personal, professional and institutional reasons for choosing English language education abroad, reasons pertaining to profession recorded a significant statistical difference. Accordingly, the professional reasons by teachers with doctoral education level were found to be statistically and significantly higher than those of other education level. 5- Based on the participants' job at school, among the personal, professional and institutional reasons provided for choosing English language education abroad, only personal reasons recorded a significant difference. Accordingly, it was seen that there was a statistically significant difference for the personal reasons of the teachers working as laboratory chiefs compared to the teachers in the other position. 6- Based on the period of language education, among the personal, professional and institutional reasons provided for choosing English language education abroad, only personal reasons recorded a significant difference. Teachers who were trained from September 2017-December 2017 recorded a statistically significant difference in personal reasons compared to those trained in other periods.