Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde karşılaşılan zorluklar(Ukrayna örneği)

Show simple item record

dc.contributor.advisor Profesör Doktor Alpaslan Okur
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:40:25Z
dc.date.available 2020-11-04T12:40:25Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Khomeniük, Anastasha (2019). Yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde karşılaşılan zorluklar(Ukrayna örneği).( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74583
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Tarihi ve sosyal bağlarımızın yeterince kuvvetli ve eski olduğu için hep etkileşim halinde olmuştuk. Fakat uzun zamandır Ukrayna'da yabancı dil olarak Türkçenin öğretilmediği bir gerçektir. Bu araştırmada, bu dikkate alınarak günümüzde Ukrayna'daki öğrencilerin Türkçe öğrenimi alanında karşılaştıkları sorunlar ortaya koyulmuştur. Çalışmanın verileri, nitel araştırma metodu esas alınarak tespit edilen bulguların betimsel tarama modeli ile değerlemesi açısından tanımlanmıştır. Yani araştırma hem nicel hem nitel özelliklere sahiptir. Araştırmanın evreni, Ukrayna'daki Kyiv Taras Şevçenko, Dragomanov Pedagojik ve Dil Bilim Üniversiteleri Türk Dili ve Kültürü Bölümünde ve Merkezinde zorunlu ve seçmeli ders olarak farklı seviyede Türkçe eğitim gören 183 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplanması için hem yapılandırılmış (likert tipi), hem yapılandırılmamış (devamı getirme soruları) iki anket türden geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Ukraynalı öğrencilere Türkçeyi öğrenirken karşılaştıkları zorlukları belirtmek niyetiyle birçok farklı sorular sorulmuş ve uygulanan yapılandırılmış anketlerin sonuçlarında meydana gelen görüşler nicel veriye dönüştürülerek SPSS 20.0 programı ile değerlendirilmiş, açık uçlu soruları ise nitel araştırma yöntemi yoluyla analiz edilmiştir. Elimize ulaşan cevaplar yorumlandığında Ukraynalı öğrencilerin Türkçeyi öğrenirken en çok fiillerde çatı ve kip, sözcük türleri, atasözü, deyim ve mecaz anlamlı sözleri, yardımcı fiilleri, belirtme hali, cümle yapısı, söz varlığı eksikliği, konuşma, dinleme, psikolojik korku gibi sorunları yaşadığı tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada, dille ilgili kavramlar, dillerin sınıflandırılmaları, Türk dilinin tarihi ve öğretimi bulunmaktadır. Anahtar Kelimeler:
dc.description.abstract Because of having enough old and strong historical and social ties between two countries, our societies had always been in the interaction process. But it is an indisputable fact that Turkish has not been taught as a foreign language in Ukraine for a long period of time. Having regard to the foregoing, the study researches the problems faced by the Ukrainian students in the field of learning the Turkish language. This research is a mixed research having both quantitative and qualitative characteristics from the point of data evaluation based on the descriptive, scanning and survey model. Target population of the study is 183 students who take Turkish as compulsory and elective courses in different year groups at the Department of Turkish Language and Culture of Kyiv Taras Shevchenko National University, National Pedagogical Dragomanov University and National Linguistics University in Ukraine. The survey, that contains both structured (likert scale type) and unstructured (continuation questions) characteristics, was used by the researcher in order to collect the data. Ukrainian students were asked many dissimilar questions with the intention of indicating the difficulties they has faced during the process of learning Turkish. The opinions obtained from the structured questionnaire have been converted into quantitative data and analyzed by SPSS 20.0 program. The open-ended questions have been evaluated in the qualitative way. In the research results, voice and mood of verbs, word types, proverbs, idioms and metaphorical words, modal verbs, accusative case, sentence structure, vocabulary, speaking, listening, psychological fear problems have been encountered in the process of learning Turkish as a foreign language in Ukraine. In addition, the study presents the information about general notions related to language, classifications of languages, history of teaching and learning the Turkish language. Keywords: Turkish as a foreign language, Ukraine, Difficulties faced in learning Turkish
dc.format.extent X, 125 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Yabancı dil olarak Türkçe,
dc.subject Türkçenin öğreniminde karşılaşılan zorluklar
dc.title Yabancı dil olarak Türkçe öğreniminde karşılaşılan zorluklar(Ukrayna örneği)
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü ,Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı yabancılar için Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Khomeniük, Anastasha
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası