Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve mutluluk düzeyleri arasında ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; Kocaeli iline bağlı İzmit, Gebze, Derince, Körfez ve Kandıra ilçelerinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan ve gönüllü olarak araştırmaya katılan, 176 kadın ve 142 erkek olmak üzere toplam 318 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma, betimsel bir araştırma olup ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini ölçmek için Coşkun (2009) tarafından geliştirilen Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği; mutluluk düzeylerini ölçmek içinse Türkçe uyarlaması Doğan ve Çötok (2011) tarafından yapılan Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu kullanılmıştır. Araştırmada uygulanan ölçme araçlarının başına araştırmacı tarafından hazırlanan, öğretmenlerin cinsiyeti, medeni durumu ve yaşı hakkında bilgi toplama amaçlı bir Kişisel Bilgiler Bölümü yerleştirilmiştir. Verilerin analizi SPSS 17.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek için Spearman Sıra Farkları Korelasyon Katsayısı testi, mutluluk düzeylerinin ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet ve medeni hal değişkenine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Mann Whitney U testi, mutluluk düzeylerinin ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yaş değişkenine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği motivasyon ve sebat alt boyutu puanlarının ölçek orta değerinden yüksek olduğu; öğrenmeyi düzenlemede yoksunluk ve merak yoksunluğu alt boyutu puanlarının ise ölçek orta değerinden düşük olduğu gözlenmiştir. Öğretmenlerin Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu puanlarının ölçek orta değerinin üzerinde olduğu görülmüştür. Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği'nin alt boyutlarından aldıkları puanlar cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık gösterirken; medeni durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği sebat, öğrenmeyi düzenlemede yoksunluk ve merak yoksunluğu alt boyutlarından aldıkları puanlar yaşlarına göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu'ndan aldıkları puanlar cinsiyet ve medeni durumlarına göre anlamlı olarak farklılık gösterirken, yaşlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu'ndan aldıkları puanlar ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği motivaston ve sebat alt boyutlarından aldıkları puanlar arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu'ndan aldıkları puanlar ile Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği'nin öğrenmeyi düzenlemede yoksunluk ve merak yoksunluğu alt boyutlarından aldıkları puanlar arasında orta düzeyde negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulguları tartışılmış ve yorumlanmıştır. Eğitim ve yaşam boyu öğrenme alanında çalışanlara ve araştırmacılara çeşitli öneriler sunulmuştur.
Purpose of this research is to examine whether there is a relation between lifelong learning tendencies and happiness levels of teachers. Universe of this research is identified as teachers working in Kocaeli province. Sample of the research consists of total 318 teachers (176 female and 142 male) who are working in Kocaeli in 2018-2019 academic year and who are chosen voluntarily. The research is a descriptive research and it was conducted by using a relational scan model. Lifelong Learning Tendencies Questionnaire developed by Coşkun (2009) was used in order to measure lifelong learning tendencies of teachers; and Oxford Happiness Questionnaire Short Form developed by Doğan and Çötok (2011) was used in order to measure their happiness levels. A Personal Details Section prepared by the researcher was inserted at the beginning of the measuring tools applied in the research which aims to collect information about sex, marital status and age of teachers. Analysis of the data was conducted by using SPSS 17.0 package program. "Spearman Rank Differences Correlation" technique was used to identify the relation between lifelong learning tendencies and happiness levels of teachers, "Mann Whitney U Test" was used to identify whether happiness levels and lifelong learning tendencies show significant difference based on sex and marital status variables, "Kruskal Wallis Test" was used to identify whether happiness levels and lifelong learning tendencies show significant difference based on age variable. As a result of the study, it is observed that the Lifelong Learning Tendency Scale motivation and perseverance subscale scores of teachers are higher than the mean value of the scale; whereas the deficiency in organising learning and deficiency in curiosity subscale scores are lower than the mean value of the scale. The Oxford Happiness Scale Short Form scores of the teachers are found to be above the mean value of the scale. According to the results of the study, while the scores of the teachers in the subscales of the Lifelong Learning Tendency Scale, demonstrate a significant difference with regards to their genders; there is no significant difference with regards to their marital status. The scores of the teachers in the perseverance, deficiency in organising learning and deficiency in curiosity subscales demonstrate a significant difference with regards to their age. The scores of the teachers in the Oxford Happiness Scale Short Form differed significantly according to their gender and marital status, while no significant difference was observed with regards to their age. As a result of the study, a significant medium-level positive correlation was demonstrated between the scores of the teachers in the Oxford Happiness Scale and the Lifelong Learning Tendency Scale motivation and perseverance subscales. A significant medium-level negative correlation was demonstrated between the scores of the teachers in the Oxford Happiness Scale Short Form and the Lifelong Learning Tendency Scale deficiency in organising learning and deficiency in curiosity subscales. Research findings are discussed and interpreted. Various recommendations are presented to employees and researchers working in education and lifelong learning area.