dc.contributor.advisor |
Doktor Öğretim Üyesi Duygu Gür Erdoğan |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-04T12:40:24Z |
|
dc.date.available |
2020-11-04T12:40:24Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Özbulat, Fatih (2020). Ortaokul öğrencilerinin öğrenmeye yönelik sorumluluk düzeylerinin ve okul motivasyonlarının incelenmesi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74581 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin öğrenmeye yönelik sorumluluk düzeylerini ve okul motivasyonlarını cinsiyet, sınıf, akademik ortalama ve düzey kümesi değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma, 2018–2019 öğretim yılının ikinci yarıyılında Düzce ilinde düzey kümesi uygulamasının yapıldığı ve yapılmadığı devlet okullarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni olan Düzce ilindeki ortaokullardan amaçsal örnekleme maksimum çeşitlilik yoluyla belirlenen toplam 960 öğrenci örneklemi oluşturmaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin cinsiyeti, akademik ortalama ve sınıf düzeyine ilişkin veriler 'Kişisel Bilgi Formu' ile toplanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 'Ortaokul Okul Motivasyonu Ölçeği' ve 'Öğrenmeye Yönelik Sorumluluk Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırmada ölçeklerden elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre ve 5.sınıf öğrencilerinin 6, 7 ve 8.sınıf öğrencilerine göre daha yüksek öğrenme sorumluluğuna ve okul motivasyonuna sahip olduğu tespit edilmiştir. Düzey kümesi uygulaması yapılan ve yapılmayan okullar arasında akademik ortalaması yüksek olan üst grup öğrenciler ve akademik ortalaması orta ve düşük olan alt grup öğrenciler arasında anlamlı farklılık çıkmıştır. Fakat düzey kümesinde öğrenim gören akademik ortalaması yüksek öğrenciler ile düzey kümesi uygulaması yapılmayan okulda öğrenim gören akademik ortalaması yüksek öğrenciler arasında anlamlı farklılık yok iken, düzey kümesi uygulaması yapılan okuldaki alt grup ve düzey kümesi uygulaması yapılmayan okuldaki alt grup öğrenciler arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca öğrenme sorumluluğu ile okul motivasyonu arasında anlamlı, pozitif ve yüksek düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir. |
|
dc.description.abstract |
The main purpose of this study is to investigate the responsibility and school motivation levels of secondary school students according to gender, class, academic achievement and level class variables. The research was carried out in the second semester of the 2018-2019 academic year in public schools. The purposeful sampling through the maX̄imum diversity from the secondary schools in Duzce, which is the universe of the research, consists of 960 students. In this study, a scanning model was used from the quantitative research methods. In the study, data on the gender, grade point averages and class level were collected by 'Personal Information Form'. In this study, 'Secondary School Motivation Scale' and 'Responsibility For Learning Scale' were used as data collection tools. The data obtained from the scales were analyzed with the SPSS package program. According to the findings of the study, it was determined that female students had higher learning responsibility and school motivation than male students and 5th grade students had higher learning responsibility than 6th, 7th and 8th grade students. There was a significant difference between the upper class students with high academic achievement and the lower group students with average and low academic achievement between the schools with and without level classrooms. However, while there was no significant difference between the students who had high academic achievement in the level classrooms and the students who had high academic achievement in the non-level classrooms, there was a significant difference between the sub-group which level classrooms applied and the sub-group in the school where the level classrooms were akademic applied. In addition, a meaningful, positive and high level of relationship was determined between learning responsibility and school motivation. |
|
dc.format.extent |
XII, 76 yaprak : şekil, tablo ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Öğrenme sorumluluğu, |
|
dc.subject |
Ortaokul öğrencileri |
|
dc.subject |
Düzey kümesi |
|
dc.title |
Ortaokul öğrencilerinin öğrenmeye yönelik sorumluluk düzeylerinin ve okul motivasyonlarının incelenmesi |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü ,Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretimi Bilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Özbulat, Fatih |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|