Araştırma, ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yapım eklerini öğrenmesinde reklam filmlerinin etkililiğini tespit etmek, yeni ve yaratıcı bir yaklaşım olarak reklam filmlerinin de Türkçe dersinde öğretim tekniği olarak kullanılabilirliğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Uygulama için Sakarya ili Hendek ilçesinde bir devlet ilköğretim okulu seçilmiş ve okulun altıncı sınıf öğrencilerinden biri deney diğeri kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Gruplar otuz öğrenciden oluşmakta olup toplamda altmış kişi olan öğrenciler örneklem grubumuzu oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grupları random ( seçkisiz örnekleme ) yöntemiyle belirlenmiştir.Araştırmada ?ön test, son test kontrol gruplu deneme modeli? kullanılmıştır. Sözcükte yapı konusu, araştırmacı tarafından hazırlanan reklam filmleriyle deney grubunda işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel yöntem kullanılarak işlenmiştir. Araştırmanın başında ve sonunda gruplara ?Yapım Ekleri Bilgi Testi? ve ?Tutum Ölçeği? uygulanmıştır.Araştırma sonucu elde edilen bulgular doğrultusunda, reklam filmleriyle dersin işlendiği deney grubu öğrencileri ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin ?Yapım Ekleri Bilgi Testi? son test puan ortalamaları arasında deney grubunun lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Öğrencilerin son test tutum puanları dikkate alındığında deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin son test tutum puanlarında reklam filmleriyle dersin işlendiği deney grubunun lehine anlamlı fark olduğu ortaya çıkmıştır.Araştırma sonunda reklam filmlerinin Türkçe dersinde kullanılmasının, öğrencilerin hem akademik başarılarına hem de tutumlarına yönelik olarak etkili olduğu sonucu ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe Eğitimi, Dil Bilgisi Öğretimi, Reklam Filmleri, Yapım Ekleri.
The research was carrried out for primary 6th graders to determine the effectiveness of commercial films in learning derivational affix, also as a new and innovative approach, to measure the availability of commercial films in Turkish language lessons as a teaching technique. For application, a public school district of the province of Sakarya ditch was choosen and the school?s sixth grader students selected one or two groups, including the experimental and control groups.Group consist of 30 students in total sample of students who constituted our sample group of 60 people. Experimental and control groups was determined randomly.In this research, ' the experimental model as pre-test post-test control group ' was used. The word structure was processed in the experinmental group using the advertising films prepared by the researcher, but processed in control group using the traditional methods. At the beginning and end of the research, groups were applied to have the `knowledge test about affixes' and 'attitude scale?.According to findings from the research, there were significant differences between the two groups? students? final test scores about `Test of knowledge affixes?, in which the course was committed for the experiment group using method of advertising films, and the control group using traditional methods. Considering the post-test attitude scores of students, experimental group and control group students? post-test attitude scores proved that there was really significant difference in favor of experimental group, in which the course was committed with advertising films.At the end of the research, using commercials in Turkish language course helped learners to be effective in academic success as well as attitudes.Key words: Turkish Education, Teaching Grammar, Advertising Films, Derivational Affix