Bu araştırmanın amacı, öz bilgi ile psikolojik iyi olma arasındaki ilişkiyi ve öz bilgi ile psikolojik iyi olma kavramlarının cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, algılanan akademik başarı ve algılanan ebeveyn tutumları değişkenleri arasındaki farklılıkları incelemektir.Araştırma sonucunda, öz bilgi ile psikolojik iyi olma düzeyleri arasında anlamlı düzeyde pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yüksek düzeyde öz bilgi düzeylerine sahip öğrencilerin psikolojik iyi olma düzeylerinin de yüksek olduğu görülmüştür. Basit Regresyon Analizi sonuçlarına göre öz bilginin psikolojik iyi olmayı anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Aşamalı Regresyon Analizi sonuçlarına göre psikolojik iyi olmanın tüm boyutlarını içeren son modelde, standartlaştırılmış beta katsayılarının öz bilgiyi yordamasındaki göreli önem sıralarına göre çevresel hakimiyet, öz kabul, yaşam amaçları ve özerklik alt boyutlarının öz bilgiyi anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür. Bireysel gelişim ve olumlu ilişkiler boyutlarının ise öz bilginin anlamlı bir yordayıcısı olmadığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının öz bilgi düzeylerinin cinsiyet ve algılanan gelir düzeyi açısından anlamlı farklılıklar göstermediği, akademik başarı ve ebeveyn tutumları açısından ise anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur. Öğretmen adaylarının psikolojik iyi olma düzeylerinin ise cinsiyet, algılanan gelir düzeyi, akademik başarı ve ebeveyn tutumları açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında araştırmadan sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Öz Bilgi, Psikolojik İyi Olma, Akademik Başarı, Ebeveyn Tutumları
The aim of this study is to investigate the relationship between self-knowledge and psychological well-being and examine the differences between these two concepts in terms of the variables of gender, perceived income status, perceived academic achievement and perceived parental attitudes.In consequence of this research, there?s a significant positive relationship between self-knowledge and psychological well-being. The students who have high level of self-knowledge had high level of psychological well-being. According to the results of the Linear Regression Analysis, self-knowledge predicted psychological well-being. According to the results of the Stepwise Multiple Regression Analysis, the standardized beta coefficients indicated the relative influence of the variables in last model with dimensions of psychological well-being such as environmental mastery, self-acceptance, purpose in life, autonomy significantly predicted self-knowledge. Personal growth and positive relationships with others no significant predictors self-knowledge. The teacher candidates level of self-knowledge shows no significant differences concerning with gender and perceived income status and significant differences concerning with perceived academic achievement and perceived parental attitudes. The teacher candidates level of psychological well-being shows significant differences concerning with gender perceived income status, perceived academic achievement and perceived parental attitudes. Under the lights of the research findings, discussion upon the results was performed and some suggestions were offered for future research.Keywords: Self-Knowledge, Psychological Well-Being, Academic Achievement, Parental Attitudes