dc.contributor.advisor |
Doç. Dr. Mübin Kıyıcı |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-04T12:40:16Z |
|
dc.date.available |
2020-11-04T12:40:16Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Aldır, Zekai (2014). Web 2.0 araçlarının öğretimde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/20.500.12619/74559 |
|
dc.description |
06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde okuyan öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarının öğretimde kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesini sağlamak için yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırma, Sakarya Üniversitesi (Hendek) Eğitim Fakültesi son sınıf öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemi 153'ü bayan ve 99'u erkek olmak üzere toplam 252 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırma sonucuna göre; Web 2.0 araçlarının öğretimde kullanılması üniversite de son sınıf okuyan öğretmen adayları açısından uygun görülmektedir. Araştırmaya katılan öğretmen adayları Web 2.0 konusunda çoğunlukla kendilerini tüketici konumunda görmektedir. Öğretmen adayları sınıf içerisinde Web 2.0 teknolojisinin dâhil olduğu öğretimleri yararlı görmekte, Web 2.0'ın iyi bir fikir olduğuna inanmakta ve geleneksel öğretim yöntemlerinden farklı olduğu için; öğretim faaliyetlerine alternatif üreteceğine inanmaktadır. Eğitim gördükleri lisans düzeyinde teknolojinin sürekli değişmesi onların teknolojiye ayak uydurmaları konusunda kararsız kalmalarına sebep olmaktadır. Öğretmen adayları fakültelerindeki Web 2.0 öğrenme faaliyetlerini yeterli görmemekte ve yetiştirme kurslarına katılmakta zaman problemi yaşadıklarını ifade etmektedir. Ayrıca öğretmen adayları ilerde çalışacakları kurumlarda Web 2.0 araçlarının kendi uygulayacakları öğretim teknikleri ile uyumlu olacağına ve Web 2.0'ın işbirliği ve dayanışmayı artıracağına inanmaktadır. Bundan sonraki çalışmalarda Web 2.0 araçlarının öğretim faaliyetlerinde kullanılmasına ilişkin ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki öğrenciler ile onların öğretmenlerin görüşleri alınabilir. Bununla beraber Web 2.0'ın öğretim faaliyetlerinde daha etkin kullanılabilmesi için öğretim araçları geliştirebilir ve bu araçlar için üniversitelerdeki öğretim görevlilerinden görüş alınabilir. Anahtar Kelimeler: Web 2.0 Araçları, Öğretim, Öğretmen Adayı, Görüş. |
|
dc.description.abstract |
This research has been carried out to determine thoughts of teacher candidates studying in Sakarya University Faculty of Education abouth use of web 2.0 tools in training. The survey has benn conducted with scanning model. The survey has ben executed by the Sakarya University Faculty of Educationlast grade teacher candidates. And the study sample include s 153 females and 99 males, total 252 teacher candidates. Accordind to the result of the research it is regarded as appropriate fort he last grade teacher candidates to use Web 2.0 tools in training. The teacher candidates joining the research mostly estimates themselves as consumers. Teacher candidates regard the instrictuons including Web 2.0 technologies useful and believe Web 2.0 iis a good idea and it will produce alternatives to training activities,because it is different from all traditional methods. Licanse level which they receive educations changes continuously and this makes them hesitant abouth keeping up with technology. Teacher candidates finds training activities in faculty insufficient and expreses that they expose time problem to join training courses.In addition, they believe Web 2.0 tools will be compatible with techniques they will apply in the instituons in the future. And also they beieve Web 2.0 will increase coope rations and solitaryty. Fort he studies after this primary and secondary schools students with their teacher's ideas and thoughts may be taken to use of Web 2.0 tools in training activities. At the same time training tools maybe developed for using Web 2.0 more effectively in training activities and lecturer's ideas can be taken. Keywords: Web 2.0 Tools, Training, Teacher Candidates, Opinion |
|
dc.format.extent |
xviii, 89 y. : şkl., tbl. ; 30 cm. |
|
dc.language |
Türkçe |
|
dc.language.iso |
tur |
|
dc.publisher |
Sakarya Üniversitesi |
|
dc.rights |
Atıf 4.0 Uluslararası |
|
dc.rights.uri |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.rights.uri |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
Eğitim - Öğretim |
|
dc.title |
Web 2.0 araçlarının öğretimde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi |
|
dc.type |
MasterThesis |
|
dc.contributor.department |
Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı |
|
dc.contributor.author |
Aldır, Zekai |
|
dc.relation.publicationcategory |
TEZ |
|