Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ve örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma 2014-2015 yıllarında Balıkesir ili Bandırma ilçesinde görev yapan 350 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırmada Niehoff & Moorman (1993) tarafından geliştirilen ve Gürpınar (2006) tarafından tarafından Türkçeye uyarlanan örgütsel adalet ölçeği ve Van Dyne, Ang & Botero (2003) tarafından geliştirilen ve Taşkıran (2011) tarafından uyarlanan örgütsel sessizlik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Ölçme aracından elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin dağıtımsal, işlemsel ve etkileşimsel adalet algıları ile savunmacı sessizlik düzeyleri arasında negatif yönlü, korumacı ve kabullenici sessizlik düzeyleri ile pozitif yönlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak okul yöneticilerinin adil, demokratik ve sessizliği önleyici bir yönetim tarzı benimsemeleri önerilmiştir. Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Örgütsel Adalet, Örgüt Sessizlik
The aim of this study is to determine the relationship between perceived organizational justice and level of organizational silence of teachers. The current study's sample was composed 350 volunteer teacher who are working in Bandırma province of Balıkesir city. In this study, the scale for determining perceived organizational justice developed by Niehoff & Moorman (1993) and adapted by Gürpınar (2006) and the scale for measuring organizational silence level developed by Van Dyne, Ang & Botero (2003) and adapted by Taşkıran (2011) are used. This research is done by using relational survey model. In the analysis of data which procured from scales SPSS 20.0 sofware were utilized. Results of the research showed that teachers distributive, procedural and interactional justice perceptions have negative relation with defensive silence, while having positive relation with prosocial silence and acquiescent silence. Based on the findings, It is recommended to the school principals to adopt a just, democratic and silence preventing management style. Key words: Organizational Silence, Organizational Culture, Sakarya University