Bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ve değişimler üniversiteleri önemli ölçüde etkilemektedir Üniversitelerin bu değişim ve gelişimlere öncülük etmesi için teknolojik gelişmelere ayak uydurması, eğitim-öğretim sürecinin bu doğrultuda yapılandırması ve verilen eğitimin niteliğini artırması gerekmektedir. Bu sebeple eğitim-öğretim sürecinde kullanılan öğretim teknolojilerinin ve buna bağlı olarak öğretim yöntemlerinin de değiştirilmesi gerekmektedir. Ancak bu değişim sürecinde eğitimde kullanılan teknolojiler ve bu teknolojilerin eğitime nasıl entegre edileceği araştırılarak ve planlanarak yapılmalıdır (Yalın, 2009). Üniversitelerdeki bu değişimin ve entegrasyonun sağlanması öğretim elemanlarının niteliğine bağlıdır. Bu sebeple akademisyenlerin eğitim-öğretim sürecinde niteliklerinin incelenmesi gerekmektedir. Akademisyenlerin niteliklerinin incelenmesi için kullanılabilecek modellerden birisi Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) modelidir. Bu araştırmada, Erzincan Üniversitesi öğretim elemanlarının TPAB'ye yönelik öz yeterlilik algıları incelenmiş ve mevcut durumun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma gurubu Erzincan Üniversitesindeki 6 fakülteden 209 öğretim elemanından oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Horzum, Akgün ve Öztürk (2014) tarafından geliştirilen 'Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama ve frekans değerleri hesaplanmış ayrıca TPAB algıları cinsiyete ve pedagojik formasyon alma durumuna göre incelenirken ilişkisiz t testi; yaş, unvan ve kıdeme göre incelenirken ise ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Teknoloji ve Teknolojik Pedagoji bilgisinde erkeklerin kadınlardan daha yeterli oldukları bulgusuna varılmıştır. Pedagojik formasyon alma durumuna göre karşılaştırmada ise Pedagoji ve Pedagojik Alan Bilgisinde pedagojik formasyon alan öğretim elemanlarının almayanlara göre daha yeterli oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca 20 yıl üzeri çalışan öğretim elemanlarının teknoloji bilgisinde kendilerini yetersiz buldukları görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Öz-yeterlik, Yükseköğretim, Akademisyen, Öğretim elemanı.
Developments and changes in information technologies have a significant influence on higher education. For this reason, it is necessary for the universities that they keep up with the developments, the education process is structured accordingly and the quality of the education is fostered in order to be pioneer in these changes and developments. Thus, instructional technologies used in education process and teaching methods also are require to be renovated. However, technologies used in education and how to integrate this technologies into education require to be carried out by doing research and planning this process. The successful integration of the educational technology in to higher education is depend on the qualifications of the teaching academic staff. Hence, it is required to analyze the teaching academic staff qualifications in universities. One of the common models to analyze instructor qualifications for teaching with adequate technology is "technological pedagogical content knowledge TPCK". In this study, the self-efficacy perceptions of Erzincan University teaching academic staff in technological pedagogical content knowledge is examined. It is aimed to determine the current situation of their technological pedagogical content knowledge levels. Study group consists of 209 instructors from six colleges in Erzincan University. "Technological Pedagogical Content Knowledge Scale" which is developed by Horzum, Akgün and Öztürk (2014) was used for data collection. Descriptive statistics were calculated while examining the data. Moreover, independent sample t test and ANOVA were used for investigating significant differences across the groups according to gender, age, title, experience and taking a course or certificate about teaching. According to the results, it was found out that men are more sufficient than women about techno-pedagogy knowledge. It was observed that instructions taking pedagogical education have higher scores in pedagogy and pedagogical content dimensions than the other ones who did not. In addition, it was explored that instructors working more than 20 years feel themselves inadequate in technology knowledge. New instructors in the field see themselves insufficient about pedagogical knowledge. Therefore, it is suggested to provide the new teaching academic staff with in-service trainings to develop TPCK knowledge and skills. Keywords: Technological Pedagogical Content Knowledge, self-efficacy, higher education, Academician, lecturer.