Bu araştırma, Yalova ilinde görev yapan öğretmenlerin teknolojik pedagojik içerik bilgilerine yönelik öz-yeterlik algıları öğretmenlerin cinsiyet, yaş, kıdem, branş, mezun oldukları okul, teknoloji kullanma seviyeleri, görev yaptıkları okulda teknolojiye erişebilme durumları, katıldıkları hizmet-içi eğitim sayıları ve en son katıldıkları hizmet-içi eğitim yılı değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koyma amacındadır. Araştırma genel tarama modellerinden kesitsel tarama modeline uygun olarak planlanmış ve tamamlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları Yalova ilinde çeşitli branşlarda görev yapan 377 adet öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın bağımlı değişkeni öğretmenlerin teknolojik pedagojik içerik bilgilerine yönelik öz-yeterlilik algılarıdır. Bağımsız değişkenler ise, cinsiyet, yaş, kıdem, branş, mezun oldukları okul, teknoloji kullanma seviyeleri, görev yaptıkları okullarda teknolojiye erişebilmeleri, pedagoji, teknoloji ve kendi alanlarında aldıkları hizmet-içi eğitim sayıları ve pedagoji, teknoloji ve kendi alanlarında son aldıkları hizmet-içi eğitimin yıllarıdır. Verilerin toplanmasında Schmidt ve diğerleri (2009b) tarafından geliştirilen Öztürk ve Horzum (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan "Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği" ve araştırmacı ve Horzum tarafından geliştirilen "Kişisel Bilgi Formu" anketi kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü Anova ve Pearson Korelasyon'dan yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgilerinin kabul düzeylerinin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, branş, mezun oldukları okullara göre ve pedagoji, teknoloji ve kendi alanları (branş) ile ilgili aldıkları hizmet-içi eğitim sayıları ile anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğretmenlerin teknoloji kullanma seviyeleri ile TPB, TİB ve TPİB arasında pozitif yönlü zayıf düzeyde ve TB arasında pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu, İB, PB ve PİB arasında anlamlı bir ilişki olmadığı bulunmuştur. Tüm bunların yanında ölçeğin alt boyutları arasında .31 ile .84 arasında değişen pozitif yönlü orta ve üst düzeyde anlamlı ilişkiler olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin görev yaptıkları okullarda ihtiyaç duydukları teknolojiye erişebilmeye göre, İB, PB, PİB ve TPB puanları arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra TB, TİB ve TPİB puanlarına göre teknolojiye erişebilen öğretmenlerin puanları, erişemeyen öğretmenlere göre anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda, öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi öz-yeterlilik algılarının teknoloji entegrasyonunda teknolojiyle arası iyi olan ve okulda teknolojiyi kullanabilen öğretmenlerin ön plana çıktığı ifade edilebilir. Anahtar Kelimeler: Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi, Yalova, Öğretmen, Cinsiyet, Yaş
This research is intended to demonstrate whether teachers' who work in Yalova, sel-suffiency perception towards their technological pedagogical content knowledge differ according to the variables such as teachers' gender, age, seniority, major, graduation, technology use level, ability to access technology at school, the number of the in-service trainings s/he participated, their last years when they attended in-service trainings or not. The research was planned and completed according to the sectional scanning model from general screening model. The participants are 377 teachers who serve in various fields in the province of Yalova. The dependent variable is teachers' technological pedagogical content knowledge for self-efficacy perceptions. Independent variables include gender, age, seniority, major, graduation, the use of technology levels, the ability of access to technology in the schools, the number of the in-service training of pedagogy, technolojy and their fields and their last year when they attended in-service training about pedagogy, technology and their fields. "Technological Pedagogical Content Knowledge Scale", which was developed by Schmidt et al (2009b) and adapted to Turkish by Ozturk and Horzum (2011), and "Personal Information Form" questionnaire, which was developed by researcher and Horzum, was used in collecting the data. T-test for independent samples, one-way ANOVA and Pearson correlations were used in data analysis. As a result of the study; a significant relationship was not found between the acceptance levels of teachers' Technological Pedagogical Content Informations and gender, age, seniority, major, graduation, the number of in-service training of pedagogy, technolojy and their fields. It was observed that there is a statistically significant weakly positive relationship between teachers' technology use levels and TPK, TCK, TPACK; a statistically significant moderately positive relationship betweentheir level and TK; and there is not a statistically significant relationship between CK, PK and PCK. Besides all these, it was found that there are moderate and high level positive significant relationships ranging from .31 to .84 between the sub-dimensions of the scale. According to the ability of teachers to access the technology they needed in the schools which they worked at, a statistically significant difference cannot be observed between scores of CK, PK, PCK ve TPK. In addition to this, the scores of TK, TCK ve TPACK of teachers who have access to technology are significantly higher than teachers who cannot reach. According to these results, it can be expressed that teachers, who are good at Technology and able to use technology at school, come to the fore regarding teachers' technological pedagogical content knowledge of their self-sufficiency perceptions in the integration of technology. Keywords: Technological Pedagogical Content Knowledge, Yalova, Teacher, Gender, Age,