Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin romantik kıskançlık ve empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca öğrencilerin romantik kıskançlık ve empatik eğilim düzeylerinin cinsiyet ve kendini kıskanç biri olarak algılayıp algılamama gibi değişkenler açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermedikleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemi; 2012-2013 öğretim yılında Marmara Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Siirt Üniversitesi, Sütçü İmam Üniversitesi ve Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin çeşitli bölümlerinde lisans eğitimi alan 357 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada öğrencilerin; cinsiyeti ve kendisini kıskanç biri olarak algılayıp algılamama değişkenleri hakkında bilgi toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Öğrencilerin romantik kıskançlık düzeylerini belirlemek amacıyla, Pines ve Aronson (1983) tarafından geliştirilen, Demirtaş (2004) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Romantik Kıskançlık Ölçeği; öğrencilerin empatik eğilim düzeylerini belirlemek amacıyla da Dökmen (1988) tarafından geliştirilen Empatik Eğilim Ölçeği kullanılmıştır. Veriler; Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu ve Bağımsız Grup t- testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin empatik eğilim puanları ile romantik kıskançlık ölçeğinin olumlu etkiler, yetersizlik nedeni ve yıkıcı baş etme alt boyutları puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunurken, tetikleyiciler, olumsuz etkiler, kaybetme korkusu ve yapıcı baş etme alt boyutu puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmamıştır. Yani empatik eğilim puanları artarken kıskançlık ölçeğinin olumlu etkiler, yetersizlik nedeni ve yıkıcı baş etme alt boyut puanlarında azalma olmaktadır. Üniversite öğrencilerinin cinsiyet değişkenine göre Romantik Kıskançlık Ölçeğinin sadece Yapıcı Baş Etme alt boyutunda anlamlı bir farklılık bulunurken, diğer alt boyutlarda anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Üniversite öğrencilerinin kendini kıskanç algılayıp algılamama değişkenine göre Romantik Kıskançlık Ölçeğinin Tetikleyiciler, Olumlu Etkiler, Olumsuz Etkiler, Yıkıcı Baş Etme ve Yapıcı Baş Etme alt boyutu puanları arasında anlamlı farklılık bulunurken, diğer alt boyut puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Üniversite öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin cinsiyet değişkeni açısından anlamlı farklılık gösterdiği, kendini kıskanç algılayıp algılamama değişkeni açısından ise anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında araştırmadan elde edilen sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Romantik Kıskançlık, Empatik Eğilim, Üniversite Öğrencileri
The aim of this study is to investigate the relationship between romantic jealousy and empathic tendency of university students and examine the differences between these two concepts in terms of the variables of gender and think of himself as one jealousy. The research sample was composed of 357 undergraduate students from various departments of the Marmara University, Mersin University, Anadolu University, Yıldız Teknik University, Siirt University, Sütçü İmam University and Karadeniz Teknik University in the 2012-2013 academic year. A Personal Data Form developed by the researcher was employed as the instrument to gather students' perception of the variables such as gender and think of himself as one jealousy. Additionally, Romantic Jealousy Scale developed by Pines and Aronson (1983) and adapted into Turkish by Demirtaş (2004) to measure the romantic jealousy levels; Empathic Tendency Scale developed by Dökmen (1988) to measure the empathic tendency levels were used in the current research. The date was analyzed via Pearson Product Moment Correlation, T-Test in Independent Groups. In consequence of this research, there is a negative correlation between the emphatic tendency scores and romantic jealousy (subscale of the positive effects, feelings of inadequacy and destructive coping); there isn't correlation between the emphatic tendency scores and romantic jealousy (subscale of the triggers, negative effects, fear of losing and constructive coping) of university students. The students who have high level of empathic tendency had low level of (the positive effects, feelings of inadequacy and destructive coping) romantic jealousy. The university students' level of romantic jealousy (just subscale of constructive coping) shows significant differences concerning with gender; level of romantic jealousy (subscales of triggers, positive effects, destructive coping and constructive coping) shows significant differences concerning with think of himself as one jealousy. But level of romantic jealousy shows no significant differences concerning with others subscales. The university students' level of empathic tendency shows significant differences concerning with gender. However the university students' level of empathic tendency shows no significant differences concerning with think of himself as one jealousy. Under the lights of the research findings, discussion upon the results was performed and some suggestions were offered for future research. Keywords: Romantic Jealousy, Empathic Tendency, University Students