Açık Akademik Arşiv Sistemi

Yaratıcı düşünme etkinliklerinin ilköğretim öğrencilenin yaratıcı web sitesi geliştirmelerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yardımcı Doçent Doktor M. Barış Horzum
dc.date.accessioned 2020-11-04T12:40:10Z
dc.date.available 2020-11-04T12:40:10Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Saç, Nesrin (2011). Yaratıcı düşünme etkinliklerinin ilköğretim öğrencilenin yaratıcı web sitesi geliştirmelerine etkisi.( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi ).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12619/74541
dc.description 06.03.2018 tarihli ve 30352 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.
dc.description.abstract Bu araştırma, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri dersi 8. basamak ?İnternet Sitesi Yapıyorum? ünitesinde yaratıcı düşünme etkinliklerinin yaratıcı web sitesi geliştirmelerine ve öğrencilerin web tasarımına yönelik öz-yeterlik algılarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, gerçek deneysel desenlerden öntest-sontest kontrol gruplu desene uygun olarak yürütülmüştür. Araştırma, Kocaeli ili İzmit ilçesinde bulunan iki İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören7. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunda 13'ü deney, 13'ü kontrol olmak üzere toplam 26 öğrenci yer almıştır. Deney ve kontrol grupları seçkisiz olarak belirlenmiştir. Gruplara ?internet sitesi yapıyorum? konusu, deney grubunda yaratıcı düşünme etkinlikleri ve kontrol grubunda geleneksel yöntemle anlatılmıştır.Araştırma sonucunda web tasarımına yönelik öz-yeterlik algılarının deney ve kontrol grubunda bulunmaları bakımından deneysel işlemlerden önce ve sonra istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği ve deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrenciler kadar web sitesi geliştirmeye yönelik öz-yeterlik algılarının arttığı bulunmuştur. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin geliştirdikleri web sitesinden aldıkları başarı puanlarında genel tasarım yönünden deney grubunun anlamlı derece yüksek olduğu, yaratıcılık açısından anlamlı bir farklılık göstermediği bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Yaratıcı dü?ünme etkinlikleri, yaratıcı web sitesi geli?tirme, web tasarımına yönelik öz-yeterlik algısı
dc.description.abstract The aim of this research is to realize the effects of creative thinking activities, in the 8th step `I am creating a website? unit of 7th grade elementary school information and communication course book, on students? self-efficacy about web design and creating a creative website.The study has been carried out from real experimental design suitably to pretest posttest control group design and applied in two different elementary school classes of 7th grade students in İzmit, Kocaeli.26 students have taken place in the study group, 13 of them being the control group and the other 13 being the experimental group. Both the experimental and control groups have been chosen randomly. The unit `I am creating a website? has been presented with creative thinking activities in the experimental group and with traditional methods in the control group.The research has shown that statistically there is no significant difference between experimental and control groups in terms of having the sense of self-sufficiency regarding web design. In addition to this, self-sufficiency of the students in the experimental group has shown an increase just like the students in the control group. Although, the students of the experimental group are better in general design as it is seen in the success point, there is no difference in terms of creativity.Keywords: Creative thinking methods, creating an original website, self sufficiency about web design
dc.format.extent VIII,151 yaprak : resim, tablo ; 30 cm.
dc.language Türkçe
dc.language.iso tur
dc.publisher Sakarya Üniversitesi
dc.rights Atıf 4.0 Uluslararası
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Yaratıcı düşünme etkinlikleri
dc.subject Web tasarımına yönelik öz-yeterlilik algısı
dc.title Yaratıcı düşünme etkinliklerinin ilköğretim öğrencilenin yaratıcı web sitesi geliştirmelerine etkisi
dc.type MasterThesis
dc.contributor.department Sakarya ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü,Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.author Saç, Nesrin
dc.relation.publicationcategory TEZ


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atıf 4.0 Uluslararası Except where otherwise noted, this item's license is described as Atıf 4.0 Uluslararası