Bu araştırmanın amacı; lise öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve finansal okuryazarlık düzeyleri ve matematik dersi başarıları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İstanbul İli Bağcılar İlçesindeki farklı okul türlerinde 2017-2018 Eğitim Öğretim yılında öğrenim gören 14-19 yaşlarındaki 540 lise öğrencisi üzerinde yürütülen bu araştırmada; öğrencilerin finansal okuryazarlık, para yönetim özyeterlik algıları, para davranış algıları, finansal bilgi düzeyleri ve matematik ders başarıları belirlenmiş ve konu öğrencilerin farklı sosyo-ekonomik, demografik ve tanımlayıcı özellikleri açısından incelenmiştir. Öğrencilerin finansal okuryazarlık, para yönetim özyeterlik algıları, para davranış algıları ve matematik ders başarıları iyi düzeyde, finansal bilgileri orta düzeyde çıkmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Güvenç (2016) tarafından geliştirilmiş olan "Finansal Okuryazarlık ve Para Yönetimi Algısı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS 23.00 Programı ile t-test, ANOVA ve Post Hoc testlerinden Bonferroni Test kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, lise öğrencilerinin matematik ders notu ile finansal okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet, sınıf, yaş okul türü, aylık toplam gelir haftalık harçlık miktarları değişkenlerine gore pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptanırken; anne ve baba eğitim düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Buna göre, araştırmanın örneklemini oluşturan lise öğrencilerinin finansal okuryazarlığının bireylerin sosyodemogrofik özelliklerine ve ailelerinin finansal rehberliğine göre farklılık gösterdiği söylenebilir. Lise öğrencilerinin eğitim yönetiminde, eğitim programı ve ekonomisi planı yapılırken bulunan verilerin önemli katkı sağlayacağı söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Finansal okuryazarlık, para yönetim özyeterlik algısı, finansal bilgi, matematik ders başarısı
The aim of this study is to determine the financial literacy levels of high school students and to determine the relationship between financial literacy levels and mathematics course success. In this study, 540 high school students aged 14-19 were educated in the 2017-2018 academic year in the different school types in Bağcılar District of Istanbul province; students ' financial literacy, money management self-efficacy perceptions, monetary behavior perceptions, Financial Information levels and mathematical course achievements were determined and the subjects were examined in terms of the socio-economic, demographic and descriptive characteristics of the students. Students' financial literacy, money management self-efficacy perceptions, money behavior perceptions, and mathematics course success is good, financial information is medium level. As a data collection tool, the "financial literacy and money management perception scale" developed by Güvenç (2016) was used in the study. Study were analyzed using the SPSS 23.00 program and the Bonferroni test from T-test, ANOVA and post hoc tests. According to the results obtained from the research, high school students sampling the study were found to have a significant correlation between the mathematical grade and the gender, class, age, school type, monthly total weekly allowance amounts, while there was no positive significant correlation between the mother and father education level variables. It can be said that the financial literacy of high school students, which is the sample of the study, varies according to the sociodemogrofic characteristics of individuals and their families ' financial guidance. It can be said that the data found in high school students' education management, education program and economy plan will contribute significantly. Keywords: Financial literacy, money management self-efficacy perception, financial information, mathematics course success